Topp 6 spill-soundtracks 2013

Jeg elsker spillmusikk og det har vært en hel del flotte spillsoundtracks i løpet av året som har gått.
Her er mine favoritter fra de spillene jeg har spillt som kom ut i 2013.

Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies (Nintendo 3DS)
Skikkelig flott orkestrert soundtrack som både har nye versjoner av musikk fra tidligere spill og nye flotte melodier.
Det er bare så utrlig mange kjempefine i dette spillet.

Ni no Kuni: Wrath of the White Witch (PS3)
Utrolig flott orkestrert soundtrack fra Joe Hisaishi. En del utrolig flotte melodier her, har ikke spillt så veldig langt i spillet enda så er nok mye av musikken jeg ikke har fått hørt. Joe Hisaishi er virkelig bare utrolig flink!

starbound (PC)
Dette overasket med sitt flotte melodiøse soundtrack, virkelig flott.

Super Mario 3D World (Nintendo WII U)
Jeg var først ikke så begeistret for musikken i dette spillet men it grew on me og etterhvert som jeg spillte kom det flere nye kjempeflotte melodier. Det er kanskje ikke oppe på Super Mario Galaxy nivå, men fremdeles virkelig flott.

Kingdom Hearts HD 1.5 Remix
Dette er jo en nyutgivelse av spill som kom ut originalt på ps2 og nintendo ds så sånn sett skulle det kanskje ikke være med på listen, men så har det jo faktisk et rearrangert soundtrack. Spillene har fremdeles et kjempefint soundtrack, spesielt den orkestrerte versjonen av “Hikari” er bare utrolig fin.

DuckTales: Remastered
Mye av musikken i det originale Ducktales er jo ikonisk og jeg hadde derfor høye forventninger til remaken også på musikkfronten. Spesielt siden Jake Kaufman som jo står bak det brilliante soundtracket til Double Dragon Neon er komponist på remaken. The Moon remixen er flott her og jeg digger at han har vevd inn moon themet i andre bakgrunnsmelodier, main themet er også veldig flott.

Så dette var mine favoritt spillsoundtracks fra 2013.
Hva synes du om spillmusikkåret 2013?
Bilder: Google
#spill#ost #soundtrack #musikk #aceattorney #phoenixwright #ducktales #PS3 #nintendo3ds #3ds #nintendo #supermario3dworld #kingdomhearts #jrpg #squeenix #ninokuni #studioghibli
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg