Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth – Førsteinntrykk

Jeg startet opp Ace Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth på fredag etter jeg var ferdig med Apollo Justice.
Omsider fikk jeg tatt av plastikken på spillet, det har nemmlig ligget urørt i en del år siden jeg jo ikke var ferdig med de forrige spillene.
Føles liksom så godt å vite at det er splitter nytt, ahh the smell of a fresh game! 😉

Har lenge vært litt nysgjerrig på hvordan spillet er siden det jo er en spin off fra hovedserien.
Spillte bare en liten stund og har latt det ligge siden da, det ble ganske mye Ace Attorney spilling siden jeg klarte Apollo Justice såpass fort at det var godt med et lite avbrekk. Litt som når en har nilest ut en stor bok.

I dette spiller er som ja nettopp Miles Edgeworth, rival og kompis til Phoenix Wright.
Spillet starter med at et mord har blitt begått på Edgeworth’s kontor. Med etterforsker Gumshoe som hjelp skal en så nøste opp i mordgåten.

I dette spillet styrer en faktisk Edgeworth rundt omkring med styrekorset. Noe uvant da alle de andre Ace Attorney spillene jo styres fra førstepersons perspektiv.
Jeg frytket først at en måtte bruke stylusen for å spille spillet, men heldigvis var det ikke tilfellet.


Stakkars Gumshoe, alltid underbetalt hehe

Men litt morsomt også siden en nå får se karaktererene bevege på seg, de har mange morsomme animasjoner. Som f.eks Edgeworths karakteristiske armer i kors med pekefingeren og Gumshoes forskjellige krumspring. Funny stuff. Karakterene er også litt neste chibifisert, ikke mye, men litt noe som også gir spillet et litt spesielt uttrykk. Dette er nok mer fordi karakterene er såpass små at grove detaljer nok blr vanskelige å få inn.

Også morsomt at en nå for første gang i et Ace Attorney spill faktisk kan se to karakterer snakke sammen, ja nå kan faktisk to være på skejrmen samtidig 😛


Edgeworth fremdeles stor fan av serien Steel Samurai 😀

En ny funksjon i dette spillet er hvordan Edeworth låser gåter på. Han bruker nemmelig logikk. Som består i å kombinere forskjellige ledetråder. Har enda ikke fått helt grep om dette systemet, var litt uvant så langt, men satser på det går seg til.

Musikken var helt grei så langt, ingen melodier som jeg umiddelbart likte, men så har jeg jo bare spillt i litt over en halvtime el no sånt da.

Spillet minner jo en del og gode gamle pek og klikk eventyrspill fra pc, som jo er en god ting.
Skal spille det mer, men ikke helt sikker på om jeg gjør det ferdig før Ace Attorney Dual Destinies kommer på 3DS.


HEhehe, hmm, hvem kan det være han snakker om her? 😛

Bilder: My iphone
#spill #blog #ds #nintendods #3ds #aceattorney #milededgeworth #edgeworth

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg