The problem with Zelda The Wind Waker HD

Det er en ting med remaken av  det kommende Wii U spillet Wind Waker HD jeg virkelig ikke liker.
Det er den hersens bloom effekten nintendo har smurt så utrolig tykt på overalt i spillet.
Kort forklart kan bloom beskrives som en lyseffekt som skal prøve å forestille ekte lys.


Denne versjonen av coveret er mer representativt for hordan selve spillet ser ut

Det virker ikke som nintendo helt helt har skjønt hvordan denne effekten skal brukes, for så å si overalt utendørs i spillet ser det ut som solen skinner av maks styrke overalt, ja jeg må nesten knipe igjen øynene bare når jeg ser på bilder fra spillet.

Jeg liker Wind Waker godt da, er et flott spill det.
Fikk faktisk litt lyst å spille det igjen da jeg så den ferskeste filmen fra HD versjonen.
Synes bare det er trist at de ser ut til å ha “ødelagt” den flotte enkle rene stilen på spillet i HD utgaven.
Det er jo meningen at spillet skulle bli forbedret.
Hva med å skru ned bloom effektene til 1 istedenfor 10 nintendo?

Wind Waker HD

Originale Wind Waker på gamecube (bildene er fra en emulator bare for å få dem skarpere)

En film fra Wind Waker HD:

Hva synes du om Nintendos visuelle oppgradering i Wind Waker HD?

Bilder: Neogaf og Google

#spill

2 kommentarer
    1. Det ser ut som noe jeg kunne ha klikket over og ikke orket å spilt ferdig spillet engang. Synes dessuten det blir ekstra rart at de skal bruke “ekte lys” på et spill som har denne typen grafikk. Er ikke hele poenget her at det ikke skal se ekte ut?
      Holder meg til Gamecube-versjonen, jeg. Wind Waker er fortsatt mitt favoritt Zelda-spill 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg