Bubble bobble – Still awesome

Jeg har vært litt i Bubble Bobble humør i den siste tiden så da jeg og brodern var innom familien en tur i dag tok vi oss en omgang på Bubble bobble på Commodore 64. Ble på emulator da, selve C64’en er nok stuet bort på kvisten dessverre.
Husker enda dajeg fikk den til jul med en spillsamling hvor Bubble Bobble var med. Good times!


Termosen! Bonusbrett i sikte!

Fremdeles et kjempebra spill det, det å hoppe rundt og blåse bobler på fiender og samle opp diverse snacks for poeng er like morsomt den dag i dag som da spilelt kom ut i 1987. Alltid like morsomt å se hvilke gjenstander som dukker opp. Får jeg en speed sko? Eller kanskje en termos som gjør hele banen om til et bonusbrett? Eller kanskje om en er heldig finner en en level warp paraply.

Ganske sprøtt så mye en faktisk husker i gamle spill. Det ble mange øyeblikk av “ahh der dukker korset som gir en ildkuler opp, og der kommer det en level warpe paraply. Fun fun!
Nå har jeg jo gått tilbake til spillet nå og da siden jeg fikk det første gang, men nå er det lenge siden jeg virkelig har satt meg ned med det.
Vi var noe rustne i kontrollene på spillet, men etter litt gikk det bedre. En del powerups fikk vi også tak i, speed bubbles are awesome!

Vi “jukset” litt da, tror vi fant tilsammen tre level warp paraplyer, to lilla og en blå slik at vi tilsammen jukset oss over en 9 -10 brett, men er jo ikke koder da, bare en bonusitem som dukker opp her og der.

Starten gikk veldig greit, jeg fikk faktisk en del ekstraliv og en stund tenkte jeg at dette går jo kjempebra. Men så begynte det å gå nedover. Når vi kom oss et stykke ut i spillet begynte livene fort å ta slutt og vi endte til slutt opp på brett 63, noe jeg er bra sikker på er rekord. Vi kom aldri så langt i gamle dager! 😉


Disse karene er ikek til å spøke med, de skyter ned igjennom platformene.

Et veldig bra spill som definitivt anbefales til alle. A true classic!

Har du spillt bubble Bobble?

Bilder: My iphone, Mobygames, Lemon64 og Youtube

#spill

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg