I want to play my NES

Det hender jeg får lyst å koble om den gode gamle nes’en for å spille litt, men det e rlettere sagt enn gjort.
Den har så godt som tatt kvelden.
Den vil rett og slett ikke starte opp, en får bare den kjente gråe skjrmen som blinker og om en er riktig heldig får en et grumsete bilde fra spillets startskjerm med lyd.
Det er jo et kjent problem med nes’en, er connectorgreia som nok er utslitt.

Irriterende å ikke få spillt nes spillene mine, fikk jo etter lang tid kjøpt meg Darkwing Duck for noen måneder siden, men har jo ikke fått spillt det enda.

Kunne godt tenkt meg å spillt litt mer Metal Gear 1 og 2, har faktisk et mange år gammelt passord til mg2 som jeg kunne tenkt meg å fortsatt på.

Det hender jeg kobler den opp og prøver å få spill til å funke en halvtimes tid før jeg bare må gi opp, de funker jo nesten. Bare prøve å ta ut og inn kassetten en gang til..

Skulle gjerne hatt en top loader nes, den nye modellen av konsollen som kom ut i 1993. Denne var regionsfri og en satte inn kassetter på toppen slik at det problemet med å slite ut connectoren var eliminert.
Men de er så dyre de jeg har kommet over til nå, er og litt stress med å bestille noe såpass stort fra ebay så til nå har jeg ikke kjøpt en.

Vært kjekt å kunne spillt nes spillene mine da..

Har du en fungerende nes? Når spillte du på den sist?

2 kommentarer
    1. Jeg fikk aldri nes da “jeg var ung”, men hadde sega og n64. n64`n spiller jeg på enda, men vurderer å kjøpe meg en nes fra ebay, bare fordi jeg aldri hadde en :p Ville sett bra ut i “samlinga”!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg