Sony pressekonferanse over – I have good news and bad news

Da var sonys pressekonferanse over og det var både gode og dårlig nyheter.

Først de gode, Kingdom Hearts 3 er på vei til ps4! (og sikkert xbox one da siden de ikke sa eksklusivt)
Var veldig lite en kunne ta fra traileren bortsett fra at spillet er på vei og grafikklstilen ligger bra nært opptil de forrige spillene. Still, it’s awesome!

Final Fantasy Versus er på vei og er blitt om til Final Fantasy XV. Dette var det vanskelig å få noe grep på, alt vi så i traileren var superscriptede sekvnser og minnet ikke mye om et rollespill at all. Dette så ut som et tredjepersons actionspill hvor en ikke så ut til å gjøre stort enn å bli svept away på spillets rollecoaster ride. Håper det bare var for taileren og at det faktisk er et rollespill her. Og huske, dette er heller ikke bare til ps4.

Vi fikk også omsider se selve kosnollen og den så ikek så verst ut, ihvertfall bedre enn xbox one som abre var en svær firkant.

Og hva spill angår var dette de eneste skikkelige gode nyhetene, ikke noe Last Guardian..

Ps4 har heller ikke online krav som xbox one noe publikum i salen og jeg ble veldig glad for å høre, men så stoppet de gode nyhetene.

Prisen på konsollen ble også lavere enn xbox one og den skal koste 399$ i usa, xbox one koster 499$.

En må nemmelig nå betale for å spille online. Jepp, du leste riktig, no more free online play.
Aaaaagghhhh.
En må nemmelig være playstation plus medlem for å kunne spille online. Skikkelig dritt….
Og når det kommer til eksklusive interessange spill så var det overhodet ingenting der, nothing.
Der Microsoft ihvertfall hadde Dead Rising 3 og Killer Instinct hadde sony absolutt ingenting.

Ps vita fikk også absolutt ingen ting, ingen price drop, ingen ny modell, synd..

Ingen vits å kjøpe seg en ps4 ved lasnering for meg, det er jo ingen nye spill å spille der!

Så egenttlig syens jeg ikke pressekonferansen var spes god, den var langdrygd og rimelig kjedelig bortsett fra de lyspunktene jeg nevnte øverst.
Må si den pay 2 play online nyheten satte en stor demper på hele greia for min del.

Hva synes du om nyhetene fra soys pressekonferanse?

Kingdom Hearts 3 trailer:

Final Fantasy XV trailer:

Bilder: Google og youtube

14 kommentarer
    1. Endelig Versus!
      Jeg skal ha ps 4 ved lansering jeg, det er det ingen tvil om. Xbox tvinger deg online hele tiden uansett :p
      Jeg skjønte det som at kingdomhearts samt versus var PS4 only, men kan ta feil seff.
      For meg danket de Microsoft sønder og sammen ^^

    2. Izayoi: Så lenge ordene exclusive ikke ytres er det stort sett multiplatform spill, men håper jo selvfølgelig KH 3 og FF XV bare er på ps4 da.
      Jeg kommer nok til å vente med ps4 kjøp til det faktisk er noen spill jeg vil spille der. Men kan jo være det dukker opp noen third party spill i løpet av E3 jeg har lyst på til ps4 da 🙂

    3. Jeg likte også hvordan de integrerer PS VIta i PS4, så planen min er å kjøpe begge deler sammtidig. Har alltid hatt lyst på en Vita, men har aldri helt klart og overale meg selv.. det klarte jeg i morges 🙂

    4. Izayoi: Ja jeg liker det også veldig godt, det å kunne spille alle sine ps4 spill uansett hvor en er henne bare en har trådløst nett er jo veldig sweet. Vel så lenge de ikke holder den funksjonen bak en paywall da. De kan vel ikke gjøre det?

    5. Nei, det tror jeg ikke de kan. Det eneste de kan gjøre er at du må ha PS+ for å utnytte det. Det er ikke så godt og si 🙂
      Jeg skal nok ha ps+ uansett siden man får en del spill med det, og det ikke var noen stiv pris pr månde.
      Betaler mer for nettflix tross alt 🙂

    6. Izayoi: Vel ps+ er jo en paywall da, håper ihvertfall ikke de gjør det. Skulle egentlig ikke tro det, tenk å måtte betale for å streame et ps4 spill til psvita i sofakroken.
      Håper og de fikser det slik at en faktisk kan kjøpe spill som er gratis på ps+. Nå kan en nemmelig ikke det, da blir det krøll i systemet. Gratis spill på ps+ leies jo bare så ifall en vil benytte seg av et tilbud å liksom eie spillet. I know I know I’m a little weird too 😉

    7. Nei jeg tror ikke de gjør det faktisk. Det virker som om de har skjønt tegning ganske godt når det gjelder akkurat det.
      Så jeg håper og tror at alt du trenger er wifi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg