Jrpg music – Why are you so great?

Det er så utrolig mye kjempefin musikk fra jrpgs der ute, her er bare noen få.
Noen du likte?
Kanskje du har noen andre sangermelodier fra jrpgs du liker spesielt godt?

Chrono Trigger – From Far away times
Composer: Yasunori Mitsuda

Ni no Kuni – Shikkoku no Madoushi
Composer: Joe Hisaishi

 

Ni No Kuni – To The Decisive Battle
Composer: Joe Hisaishi

Final Fantasy VI – Terra’s Theme
Composer: nobuo uematsu

Final Fantasy IX – Melodies of Life
Composer: nobuo uematsu

Final Fantasy VIII – Eyes on Me
Composer: nobuo uematsu

Xenoblade Chronicles – Main Theme
Composer: Yoko Shimomura

Skies of Arcadia – Blue Rogues’ Ship (Nasrad, Ixa’taka, Valua)
Composer: Yutaka Minobe

Super Mario Rpg – Forest Maze
Composer: Yoko Shimomura

Super Mario Rpg – The Road is Full of Dangers
Composer: Yoko Shimomura

Final Fantasy VI – Shadow’s Theme
Composer: nobuo uematsu

Wild Arms 3 – Advanced Wind (whistle ver .)
Composer: Michiko Naruke

Skies of Arcadia – Bombardment 1
Composer: Yutaka Minobe

Tales of Phantasia – The Dream will not die
Composer: Toshiyuki Sekiguchi
Singer:
Yukari Yoshida

The Last Story – Complete Website Theme (ikke sjekket hva sangen heter i spillet da jegi kke vil ha spoilers)
Composer: nobuo uematsu

Bilde: Google

8 kommentarer
    1. Stor fan av følgende låter:
      http://www.youtube.com/watch?v=1T3srk8Dkuo <--- Final Fantasy VII: Cosmo Canyon Theme http://www.youtube.com/watch?v=Ei5IDNc_s9I <---- Final Fantasy XIII: Dust to Dust http://www.youtube.com/watch?v=yTpuLtEbu5s&list=PLEDADB8237B089A74 <---- Final Fantasy XIII: The Yaschas Massif http://www.youtube.com/watch?v=Zkiv78YoR3M <--- Final Fantasy VII: One Winged Angel Ja, det var jo det at jeg er stor fan av Final Fantasy da :p Star Ocean The Last Hope har og en del fine låter. Når de skal lage jrpg så går de søren klype meg ofte inn for å lage musikken stor, jeg liker det. Mye av musikken til Silent Hill er også helt fantastisk (syntes jeg da)

    2. Benedicte: Utrlig mange fine i Final Fantasy serien ja. Har faktisk ikke spillt FF VII og XIII så mye så har ikke det store forholdet til musikken derfra. Likte det at en hører glimt av Blinded By Light i de to FF XIII melodiene du linket til. Har sansen når et theme går igjen slik. 🙂
      Silent Hill har en del fin stemingsfull musikk ja, så digg at de brukte den igjen i filmen da. Ikke ofte slikt skjer!

    3. Har du ikke spilt FFVII! Dude! Spill det! Best game ever 😀
      XIII er veldig pent. Det er lineært, men mye bedre enn det får kred for syntes jeg.
      Det at de bruker samme musikken i spillene og i filmen er vanvittig tøft. Det sier mye om kvaliteten på musikken igrunn.

    4. Benedicte: Jeg har spillt både FF VII og XIII da. FF VII var jo slettes ikke dårlig, det grep meg bare ikke like mye som FF VI, VIII og IX, ikke helt sikker på hvorfor, kanskje fordi det ikke var mitt første FF?
      Skal ihvertfall spille det mer etterhvert, likte veldig at en del av friheten fra snes spillene henger igjen der med masse hemmeligheter å finne og slikt.
      FF XIII ble bare for rett frem og cutscene heavy for min del.
      Sier jo litt om filmskaperne og det at de faktisk bruker musikken fra spillene i Silent Hill filmen, tror regissøren var en stor fan av spillene.

      Tror film nr 2 og bruker musikk fra spillene, men for å si det sånn, den slo jeg av etter 20 min 😛

    5. Det kan være at det er pga at det ikke var ditt første. Men det er jo ikke hedret som et av dem mest minneverdige spillene gjennom tidene uten grunn 🙂
      Jeg liker så godt det med spillet at du følger en fast story i begynnelsen og så etter en god del timer med spilling så *pow* blir verdenen åpen for dine føtter. Ja, også syntes jeg historien er spektakulær.
      13 er veldig mye rett frem, men jeg er stor fan av pene cutscenes så på den måten passet det meg fint, samt at jeg liker chrystariumet (character levelingen) og syntes det er alle tiders når man kommer seg til Gran Pulse og får servert noen relativt store områder man kan tumle rundt på og gjøre sidequests (kind of – det nærmeste dette spillet kommer sidequests i hvert fall) i timesvis. Koseplassen.
      Jepp, han var en enormt stor fan av spillene. Han tryglet og ba spillselskapet i en evighet om å å lov til å lage filmen nettopp fordi han er så stor en fan. Men de sa bare nei og nei… Og så laget han en video eller noe med mange gode grunner til at han skulle få lov – og til syvende og sist sa de ja.
      Film 2 har jeg ikke sett. Visste den kom, men ikke at den hadde kommet. Har ikke fulgt så nøye med igrunn. Men jeg har litt sans for den første filmen.

    6. Benedicte: Ja er morsomt når verdenen åpner seg opp i de tidlige FF spillene. Får vel grave fram VII saven min one of these days, om jeg finner den that is 😛

      Den første Silent Hill filmen prøvde ihvertfall å ta en del inspirasjon fra spillene når det kom til story og karakterer. Det samme kan ikke sies om de stakkars Resident Evil filmene som det jo virker som prøver å ødelegge spillene totalt ved enhver anledning. Vel den første var jo sorta kinda watchable.

    7. Jeg syntes du skal prøve å grave frem saven.
      Nå fikk jeg lyst til å spille spillet igjen :p
      Jepp, den første filmen gjør et forsøk, men jeg klarer ikke like Resident Evil filmene altså.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg