Nintendo Direct April nyheter – 3DS games everywhere!

Nintendo hadde sin regemlessige livestream nintendo direct tidligere i dag hvor de kom med litt nyheter.
Denne sendingen var i hovedsak 3ds sentrert selv om wii u og fikk litt info om en kommende oppdatering samt at det klassiske rollespillet Earthbound og de 2 gameboy color zelda spillene Oracle of Seasons Oracle of Ages kommer til virtual console.

Så over til nyheter til nintendo 3ds.

Donkey Kong Country Returns 3D får en ny enklere modus samt en ny verden med nye baner. Som jo betyr at jeg nok må kjøpe denne versjonen selv om jeg opprinnelig ikke hadde tenkt det pga jeg jo har wii utgaven. Litt surt at de nye banene kommer til en nedskalert utgave av spillet, men men whatcha gonna do.

Yoshi’s Island 3DS ble også kunngjort. Og ser ut til å være veldig nært opptil snes spillet så langt med lignende baner og visuell stil. Må si dette var jo litt uventet spes siden Yoshi wiiu spillet jo er kunngjort, men så jo morsomt ut da om enn lite nytt å spore bortsett fra noen store egg.

Square Enix jrpg spillet Bravely Default Flying Fairy ble omsider kunngjort for europeisk lansering!
Det flotte jrpg spillet skal endelig komem ut her til lands. Spillet ligner en del på Final Fantasy four warriors of light som kom ut til ds for noen år siden og har en noe spesiell visuell stil med håndtegnede bakgrunner. Gleder meg til dette!

Professor Layton and the Azran Legacy ble også kunngjort for europeisk lansering. Siste kapittel i Layton serien ser ut til å bli mer av det samme.

The Legend of Zelda: A Link to the Past II ble kunngjort til nintendo 3ds. Et nytt spill satt til verdenen fra snes spillet a link to the past. Må si dette så litt klasket i hop ut. Veti kke helt hva jeg synes om den visuelle stilen, så litt simpelt og mangler sjarmen fra originalspillet. Men it could grow on me.

Jrpg spillet Shin Megami Tensei 4 ble også kunngjort for europeisk utgivelse. Liker Persona spillene, men denne serien har aldri grepet meg, men nå skal det sies at jeg ikke har spillt den særlig mye da. Bare litt på ps2.

Mario Party 3DS ble kunngjort og ser ut til å fløge samme opplegget som tidligere spill bare med mer variasjon pr bane. Vet ikke helt jeg, tror lufta er gått ut av denne serien for min del. Datt av etter N64 spillene.

Tre nye nedlastbare spill fra den japanske spillsamlingen Guild 02 ble også kunngjort.
The Starship  Damrey ser ut til å bli et eventyrspill fra førstepersons vinkel satt til en sci-fi setting ombord i et forlatt romskip. Ser spennende ut dette her synes jeg. Bugs vs Tanks er et skytespill hvor en styrer små tanks i kamp mot insekter, dette virket uinteressangt for min del så langt. Attack of the Friday Monsters er et slags ehh hmm tja, eventyrspill med store monstre fra japanske tv serier? Ikke greit åf å helt grep om hva dette er, men virket litt interesant.

Nye trailere for Mario Golf World tour, Mario & Luigi 2 og Animal Crossing New Leaf ble også vist fram på sendingen. Mario & Luigi 2 kan bli morsomt selv om det virker noe pussig med 2 dsprites i en polygonal verden. Føles litt slappt på en måte. Mario Golf er jeg ikke interessert i da rpg modusen fra gbcgba spillene ikke er med, same old der. Animal Crossing er jeg ikke sikker på, om det blir mye mer å gjøre i spillet kan det være noe jeg er interesser ti, men siden de fjernet jobber og slikt fra gamecube spillet på ds og wii utgavene falt jeg av serien

Er det bare meg eller virker det som nintendo går på tomgang for tiden?
De gjør jo så enormt mange oppfølgere, er som om de ikke tørr å gjøre noe nytt lenger men bare tar den enkle veien og lager det fansen maser etter.
Tenk om de hadde tenkt slik i snes tiden, da hadde vi ikke hatt mange nintendo spill gitt.

Men Hvor ble det av Fantasy Life!!??
Håper virkelig det kommer ut her ser veldig morsomt ut synes jeg.

Hva synes du om nyhetene fra dagens nintendo direct?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg