The problem with luigis mansion 2

I det siste har jeg spillt en del Luigis Mansion 2 på nintendo 3ds.
Det er et vellaget spill, det er sjarmerende, føles polert, ser pent ut og har morsomt gameplay.
Men spillet har et problem for meg.

Det blir nemmelig veldig repetitivt pga. måten det er lagt opp på.
Spilelt går ut på at en utforsker skummle hus etter skatter og spøkelser. En leter i alle skuffer, møbler, kasser kister skap osv e tter godsaker. Problemet er bare at spillet er lagt opp til at en går tilbake til de samme omgivelsen på hvert eneste oppdrag. Og hva en finner i alle disse skuffene, skapene, osv. er forskjellig fra gang til gang så en må altså gjennomsøke alt på nytt igjen gang på gang på gang. Det er ikke særlig morsomt når en har brukt 30 min på å gjennomsøke absolutt alt for så å måtte gjøre det på nytt igjen på neste oppdrag.
Dette gjør at jeg ofte finner meg i å ikke gidder å spilel mer når jeg har klart ett oppdrag.

Spillet skulle variert omgivelsene mye mer, eller kanskje ikke delt seg opp i oppdrag og heller bare latt en utforske hele huset en gang for så å latt oss dra til et nytt hus.

Det er flere hus senere i spilelt men de er jo lagt opp påa kkurat samme måte. Skuffende dette da det første spillet på gamecube ikke hadde dette problemet.

Har du spillet Lugiis Mansion 2, hva synes du om spillet?

Bilde: Google

2 kommentarer
    1. Jeg er enig i påstanden angående repetisjon i spillene. Jeg syntes derimot at omgivelsene er så sjarmerende og bra laget at jeg ikke har lagt merke til repetisjonen. Det skal sies at jeg ikke er glad i “fast pace” spill og er kun halvveis i hus nr. 3.
      Fortsett blogginnleggene. Har fulgt bloggen et år nå. Genialt sted å få oppdatert info. Keep it up:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg