Spillblog: DayZ – A sudden stop and a new beginning

Jepp, minimerte spilet for å starte screenshot programmet og dette er hva som møtte meg når jeg åpnet opp spilet igjen.
Note to slef, don’t stand around in the open street when minimizing game.


Så jeg døde og måtte starte helt på nytt uten gjenstandene jeg hadde funnet eller noenting.
Var skikkelig godt at det er dagslys!
Dro bort til den fabrikken en ser på bildet over, men fant ikke noe der. Ferden går videre..


Endelig kom jeg over noen hus, mon tro om det er noe brukbart å finne?
Gjelder å holde utkikk etter zombier og, litt enklere nå som en faktisk ser omgivelsene sine.


Jeg beveger meg nærmere husene mens jeg prøver å holde utkikk etter zombier.
So far so good.


Okei, det gikk ikke så bra. Ble overfalt av en zombie og løp alt jeg hadde inn i et skjul, noe som viste seg å ikek være så smart siden ejg da ble fanget der inne og allt lydene hadde tiltrukket seg haugevis med flere zombier som alle angrep meg. Jeg fallt om og tenekte at nå er jeg vel død. Men tro det eller ei jeg overlevde på mirakuløst vis. Våknet opp senere hardt skadet og mistet mye blod, men ihvertfall i live. Forbandt sårene med bandasje og listet meg stille ut av skjulet.


Etter å ha gått et stykke fra skjulet ble jeg oppdaget av en ny zombie, jeg ble litt skadet, men løp igjennom et stort lager av noe slag og lukket igjen døren bak meg og zombien koms eg visst heldigvis ikke ut derfra. Fant en rifle, men ingen kuler til den. Sliter fortsatt med synet pga blodtapet som en kan se på bildet over.


Nok en gang ble jeg overfalt av en zombie, og denne gangen ble jeg kraftig såret igjen. Jeg løp inn i et rom ved et par trapper, håpet zombien ikke kom seg opp trappene, men dessverre kan de bruke trapper. Klatret opp til kvisten hvor han tok meg igjen om slo meg bevisstløs. Igjen tenkte jeg at nå dør jeg, men nei jeg overlevde  faktisk dette angrepet også. Selv om jeg nå virkelig er i elendig forfatning. Zombien ser ut til å ha fallt utfor kvisten og dødd. Han lå nede på bakken her.
Prøvde å se om han ahdde noe på seg somv ar verdt å ta, men nei.
Da var det å prøve å karre seg videre på leting etter noe å spise for å få opp blodnivået. Ikke helt enkelt når en kanpt ser og svimer av etter kort tid.


Etter å ha gått litt rundt kom jeg over enda en slags stor lagerbtning hvor det faktisk lå en haggle med to skudd til. Holy crap jeg fant faktisk et våpen, med ammo!!!
Og hva møtte jeg rett utenfor bygningen? Jo en zombie.
Nei ikke denne ga ngen tenkte jeg og fyrte løs med hagglen. Såklart bommet jeg med første skuddet. Tok ikke sjangsen mot å sikte på hodet med det siste skuddet jeg hadde og fyrte det av mot magen på zombien. Var litt red for at det ikek var nok til å ta livet av ham, men jo det gikk, han gikk i bakken. Jeg har akkurat beseiret min første zombie i dayz!
Men nå er jeg helt forsvarsløs igjen..


Etter litt vandring ble jeg igjen overrumplet av zombier, svak og forsvarsløs som jeg var hadde jeg ikke mue å stille opp med. Jeg fallt i bakken og stirret blank opp mot himmelen, denne gangen ble jeg liggende…

Bilder: my pc

6 kommentarer
    1. Lita: Easier said than done hehe. Fant en øks, men valget stod mellom den og en rifle så gikk for riflen, selv om den ikke hadde ammo 😛

    2. hehe, har skjønt det. Sitter og venter på at lønna skal komme inn, så skal jeg kjøpte den pakken. Fant ut at de 600 jeg hadde igjen kanskje skulle brukes til noe annet enn spill :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg