Dragon’s Dogma demo – Førsteintrykk

Da var Dragon’s Dogma demoen ferdiogspillt.
Det er bare to oppdrag en kan teste i demoen, og begge med ferdiglagde karakterer.
En kan ikke utforske verden, da oppdragene er komplett rett frem.
Kampene føltes bra, god trøkk i slag og angrep.
Men det var skuffende at en har så å si null kontroll over ens medhjelpere, kampene blir derfor veldig kaotiske der ens medhjelpere bar gjør akkurat det de vil når de vil. De løp framfor meg, drepte fiendene, hakket løs på bossen, ja kort sagt de spillte spillet for meg virket det egentlig som.

Aldri lit det når en har datastyrte kompanjonger en ikke har kontrll på, og det er ikke få en har i dette spillet heller, fire fem stykker er ikke uvanlig.
Forhåpentligvis kan en selv velge hvor mange en vil ha med seg på hele spillet.

Bosskampene var morsomme, det å hakke løs på store monstre var fun.
Klart det hadde vært morsommere om jeg haddet måtte ta en mer aktiv rolle for å beseire dem istedenfor at medhjelperne mine egentlig gjorde mye av jobben da.

Litt “epic” å klatre opp på Griffon, og holde seg fast og angripe den mens den seiler fram høyt oppe i luften. Ikke så mange spill en kan gjøre det i.

Synd demoen var så kort, bare 10 -20 min lang.
Er liksoms lik demoer er blitt nå, de er ganske store i størrelse, men utrolig korte.

Jeg sitter vel igjen med håpet om at en selv står fritt i å velge antalle medhjelpere i hele spillet ellers blir det ikke særlig morsomt å spille. At de ikke kan gi oss mere kontrll over dem, da kunne det jo blitt en bra del av spillet, det å bruke deres egenskaper rett, og slikt, nå blir det bare kaos og kjedelig for spilleren.
Merkelig design avgjørelse av utvikleren.

Bilde: my iphone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg