Moon Crystal – Flott animert nes spill

Jeg kom over dette nes spillet i nyeste nummer av spillbladet Retro Gamer, og idag fikk jeg endelig komlet meg til å teste det.
Bladet sa at spillet hadde likhetstrekk med platformspillklassikeren Prince of Persia, og da tenkte jeg “Hey, jeg liker Prince of Persia!”.

Moon Crystal kom ut i 1992 i japan, men er senere blitt oversatt av fans.
Må si jeg likte spillet.
Det er fargerikt og kjempeflott animert. Presis kontrll har det og. Og som i Prince of Persia kan en klatre over kanter (alltid likt det i spill, vet ikke helt hvorfor 😉 ).
Det føles ikke som Prince of PErsia dog, ikke at det gjør det, dette spillet er langt mere tight og hurtig styring på i motsetning til Prince of PErsias noe tungstyrte og trege hovedperson.
Det eneste det vel egentlig har til felles med pop er vel at en kan klatre over kanter og den flotte animasjonen.

Ta en titt på filmen under, er det ikke utrlig flott animert?
Må være det best animerte nes spillet jeg har sett deffinitivt.

Bilde: Moon Crystal

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg