Mine anbefalte småspill fra 2011

Nå er det ikke mye igjen av 2011 og jeg tenkte jeg jo kunne poste noen av mine favoritt småspill fra året som har gått.
Dette er ikke en rangeringsliste, rekkefølgen er tilfeldig.


Terraria (pc)- Et stort og fritt 2d platform spill hvor en utforsker verden, graver ut huler etter mineraler, bruker nevnte mineraler til å lage alt mulig mellom himmel og jord, vegger til hus, dører til hus, verktøyu, våpen rustninger, trylledrikker, you name it. Kjempesvært og veldig morsomt. Jeg har tidligere skrevet om spillet her


The Binding of Isaac (pc)- Et enkelt Zelda aktig, rpg/skytespill hvor spillets verden blir tilfeldig generert hver gang en spiller slik at en alltid vil finne en overaskelse rundt neste sving. Jeg har tidligere skrevet om spillet her


Dungeons of Dredmor (pc)- En Roguelike (rollespil med tilfeldig generert verden, ofte vanskelige), bare med fargerik grafikk og glimt i øyet. Kjempemasse gjenstander å finne, morsomme greier. Jeg har tidligere skrevet om spillet her


Cave Story+ (pc og wii) – Et skikkelig retroinspirert 2d platformspill med en stor verden å utforske. Flott musikk og polert og godt gameplay. Kan sammenlignes med Metroid og enkelte Castlevania spill som Symphony of the Night.


Renegade Ops (pc, ps3 og 360) – Et godt gameldags skytespill, ikke skytespill som Call of Duty, men slik som før i tiden der en styrer et kjøretøy sett ovenifra og sprenger alt i sin vei, bare oppdatert til dagens teknologi ;).  Polert og flott gameplay, med god feel i skytingensprengingen.

Det er en del flere småspill jeg tror kan være gode, men siden jeg ikek har prøvd dem kommer de ikke med.

Noen som virket interessante?
Har du noen småspill du anbefaler fra 2011?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg