Siste spillkjøp: Dead Island + litt om spillet

Har ventet på Zombiespillet Dead Island lenge nå, og etter å ha forhåndsbestillt det på gamestop for en god stund siden fikk jeg det endelig i hus i går.
Tilgomed Special Edition utgaven, men veldig flott cover og litt ekstrastæsj til spillet (tror jeg)
Spillet går ut på at en er strandet på en tropisk ferieøy hvor et zombieutbrudd finner sted.
Spillet går i hovedsak ut på å utføre oppdrag for de andre overlevede på øya, som å redde flere overlevende, hente forsyninger, slå på strømmen igjen etc.

Dette er enklere sagt enn gjort da hele øya er oversvømt av zombier.
Heldigvis er en ikke forsvarsløs, det er nemmelig massevis av saker som kan brukes som våpen på en slik øy, årer, jernrør, kniver, machetes, baseballtre, you name it.
Det er også skytevåpen i spillet, men som realistisk er så er det ikke mange av dem, og ammunosjon er det lite av så her gjelder det å spare dem til de skikkelig trengs.
En må også passe på at ens våpen ikke blir ødelagte, disse kan repareres på snekkerbenker trundt om i spillet.
En kan også lage nye våpen om en har de rette gjenstandene og også oppgradere våpen for å gjøre dem bedre.

En kan også få spesielle våpen av andre overlevende eller når en dreper zombier eller finne dem rundtgom på øya.

Mye av spillingen går ut på å denge løs på de hersens zombiene, og da er det godt at selve slåssingen føles bra i spillet. Møter en på tre fire stykker samtidig kan en ha problem om en ikke passer på, noe jeg liker. Zombier skal være farlige.

Det er også kjøretøy i spillet, føles litt deilig å sitte litt tryggere inne i en bil , litt sikkret fra alle zombiene, bare å kjøre over dem hehe.

Spillet støtter også flerspiller for opptil fire spillere, en samarbeider da om å klare spillet. Ser fram til å få testet dette, tror det kan bli skikkelig morsomt 😉
Jeg gjorde f.eks en quest hvor jeg skulle hente bensin til å brenne opp døde kropper som tiltrakk seg zombier.
Her måtte en bære en bensinkanne til en bensinpumpe, noe som ikke var helt enkelt da en ikke kan forsvare seg mens en bærer bensinkannen, hadde jeg hatt en annen spiller til å hjelpe meg hadde det gått enklere. Men gikk jo alene også, måtte bare være litt forsiktig.

Igår fant jeg faktisk endelig en pistol, det er det aller første skytevåpnet jeg har funnet i spillet, og jeg må si jeg gleder meg til jeg blir level 10 og jeg endelig kan bruke den. Så digg å føle at en har litt mer å forsvare seg mot zombiene med, selv om det nok ikke er menge kulene jeg har i pistolen. Den skal spares til de virkelig harde zombiene.

Ifølge esken til spillet skal en få med noe nedlastbart ekstrainnhold, men dette har jeg ikke sett snurten av foreløpig, det skulle være med noen ekstra brett der en bare skal overleve mot uendelig bølger med zombier, det hørtes morsomt ut så håper vi faktisk får dem.

Jeg har spillet på pc, men det finnes også på ps3 og 360.

Noen andre som har eller kunen tenkt seg å prøve Dead Island?

Forresten, synes du ikke også special edition coveret var mye flottere enn det vanlige?
Her er det vanlige coveret:

BilderM min iphone, gamefaqs og Google

Trailer fra spillet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg