Tomie Ferdig Lest

Da har jeg lest ut mangasamlingen Tomie av Junji Ito.
Skikkelig god horror bok dette her, Ito er virkelig fantastisk god når det kommer til horror, både på stemning og det visuelle, en av de beste horror skaperne.

Etter å ha lest boken ble jeg litt nysgjerrig på filmatiseringene av tomie. Det er nemmelig kommet hele 9 filmer om henne i Japan. Etter å ha sett den første filmen må jeg medgi at den ikke var særlig god.
Langdrygd, ikke skummel og den føles rett og slett litt amatørmessig til tider. Jeg prøvde så å se Tomie Unlimited, som er den siste filmen, men heller ikke den var særlig mye bedre. Jeg slo av etter en halvtimes tid.
Så nei Junji Ito’s verk gjør seg deffinitivt best i manga form.

Bilder: Min kobil og Google
#manga #film #horror #junjiito #tomie
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg