What to read – Junji Ito Edition

Tror det er på tide med litt lesing, spørsmplet er bare hva en skal lese for noe.
Tror det blir noe av horror manga skaper Junji Ito.
En av de aller beste når det kommer til horror, ihvertfall av hva jeg har lest.
Han er bare så knakende god på å få frem uhyggelig stemning, you know, in a good way 😛
Han er også veldig god på ansiktsutrykk, du føler nesten redselen til karakterene i hans mangaer.

Anbefaler noen av hans korthistoriesamlinger på det varmeste. Samlingen Shivers som kom ut på engelsk sent i fjor er virkelig god. Samme med Fragments of Horror som også er en korthistorie samling.
Likert disse korte historiene, de er liksom akkurat så lange som de skal være og føles ikke halt ut. Lett å bare ta en historie eller to og så ta et lite avbrekk også. Jeg har nememlig en tedens til å ikke klare å slutte å lese når jeg først starter på lange bøker 😛

Akkurat nå vurderer jeg enten Tomie, eller Uzumaki.
Tomie er en samling med historier om den mystiske Tomie, en vakker ung kvinne som trollbinder folk på mystisk vis. Dessverre ender det stort sett tragisk for en eller begge parter. Men Tomie vender alltid tilbake.
Uzumaki er en lang historie om en by som hjemsøkes av mystisk spiraler, eller det er ihvertafll det jeg tror den handler om. Jeg liker virkelig ikke spoilere så heg jar bevist ikke lest særlig mye om den.
Tror det blir Tomie, in the mood for something short I think.

Har du lest noen gode horror manga?

Bilder: Min mobil
#manga #horror #junjiito #tomie #uzumaki #blog

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg