The Terror – lite skummel horror serie

Da har jeg sett ferdig sesong 1 av tv serien The Terror.
The Terror er en horror serie hvor historien foregår på slutten av 1840 tallet hvor en ekspedisjon bestående av to skip prøver å finne Nordvestpassasjen, en sjørute ifra Atlanterhavet til Stillehavet via den arktiske øygruppen i nordlige Canada.
Besetningene må hasnkes både med de harde forholdene i det kalde arktis og et mystisk vesen som jakter på dem i skyggene.

Tja, synes serien var helt ok. Den begynte ganske bra, men synes den falt sammen litt etterhvert, føltes som jeg hadde sett mye før og det var ret og slett få overaskelser. Den ble aldri så spennende eller engasjerende som jeg hadde håpet på.
eg vil egentlig ikke kalle den for horror, den var rett og slet tikke særlig skummel og det er jo et lite problem for en horror serie.

Tobias Menzies as James Fitzjames - The Terror _ Season 1, Episode 3 - Photo Credit: Screengrab/AMC

Vi kom ikke nok innpå de aller fleste av karakterene til at vi eegentlig brydde oss så mye om dem og jeg måtte faktisk presse meg selv litt til å se ferdig de to siste episodene da det rett og slett ikke var interessant nok.

Hver sesong er frittstående og byr på en helt ny historie så kan jo være sesong 2 blir bedre, skal ihvertfall følge med på hva den kommer til å handle om. Liker antologiserier, de blir ikke så halt ut i det uendelige som mer vanlige serier.
Så jeg vil ikke anbefale The Terror, se heller American Horror Story sesong 1.

Bilder: Google
#tv #horror #theterror #blog #synsing

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg