hits

God of War - Noen Inntrykk



Har spillt litt på det nye Gof of War if det siste.
I kinda like it?
Storyen er interessant so far.Kratos befinner seg nå i d et kalde nord i vikingentiden.
jeg er nysgjerrig på hvor det bærer selv om jeg synes historien brukte veldig lang tid før det egentlig føltes som den kom i gang.
Voice acting er litt variabel, Kratos nye stemme er god, sønnen hans not so much. Det er bare noe med kombinasjonen av fremførelse og at mye av det han sier er så klisje og moderne som ikke funker helt til tider.



Spillet er veldig pent da, men for meg har liksom realistisk grafikk nå kommet opp på et nivå der ja det ser fint ut, men so what? Grafikk har så lite å si når det kommer til hva som er viktig i et spill.
Combat is satisfying, selv om jeg hadde sett at det var litt flere comboer å variere med. Det er en del forskjellig spesialangrep, men de er bare enkeltangrep og flyter ikke inn og ut av comboer og gjør at combat generelt ikke flyter så godt som den kunne gjort.



Synes også det kunne vært litt mer slåssing i spillet.
Det kan gå lange strekninger hvor en bare løper rundt og prøver å finne løsningen på små puzzles, for å få åpnet diverse kister med stash som brukes til å forbedre Kratos kampegenskaper Hjelper jo lite det om det ikke er så mye combat i spillet! :P

En ting med kampsystemet jeg er veldig glad dog for er at de takk og lov ikke gikk for Batman Arkham kampsystemet. Dette er et ekte kampsystem med svake og harde angrep som en kan kombinere og ikke det rytmebaserte systemet fra Arkham serien som jeg er gått så fryktelig lei av nå.



Spillet har en stor verden, men hva en faktisk kan gjøre i den er veldig begrenset. En kan bare bevege seg på begrensede områder. Usynlige vegger sperrer en fra å egentlig utforske noe særlig bortsett fra akkurat der utviklerne vil du skal gå. En kan se daler og fjell i horisonten, men det er bare kulisser, en kan ikke gå dit. En kan ikke hoppe ned fra platformer eller kanter med mindre de har et "klatre her" merke even.

Se på den snødekte haugen haugen på bildet over, en kan ikke gå på den, en blir stoppet før en kommer for nær.
Dette gjør at spillets verden føles litt falsk til tider, som om alt bare er kulisser, en falsk fasade som skal gi inntrykk av at verden er så mye større enn den faktisk er. Noe som jo er faktum også, skulle bare ønske det ikke var så tydelig.



Jeg tror det merkes såpass godt fordi en stor del av spillet er fokusert på å gjennomsøke hver krik og krok av nettopp spillets verden. Det er nemmelig ekstremt mange kister av forskjellige slag gjemt her og der med loot en kan finne. Ja spillet har loot nå, og crafting. En kan finne materialer og gear rundtomkring som gjør Kratos sterkere på forskjellige områder.
Synes egentlig de kunne skrenket inn hele loot/gear systemet litt, det er litt for mye av alt sammen. Spillet trenger ikke alt. Det blir liksom også en måte for utviklerne å lurer spilleren til å tro at spillet har mer innhold enn det egentlig har. "se bare her, vi har en bazillion med forskjellig gear til Kratos!".

Men tross en del aspekter som kunne vært bedre er det fremdeles et bra spill da so far. Tror det er mitt favoritt God of War, dog var jeg aldri den aller største fan av de tidligere spillene i serien.

Én kommentar

Leifnarr Riften

02.05.2018 kl.22:39

Hmm.. det høres nesten ut som om du ikke anbefaler spillet, selv om du mener det er et bra nok spill til at du spiller det? Er det noen spill du vil kunne sammenligne det med for å gi oss en feel på hva spillet byr på?

Santar

04.05.2018 kl.13:43

Leifnarr Riften: Spillet er basically et Zelda spill ala Twilight Princess med loot og littmer fokus på combat og story med et dypere kampssytem. Det er et bra spill, det er bare ikke et fantastisk spill.

Skriv en ny kommentar

Santar

Santar

37, Bodø

Har spillt siden Commodore 64 og still going strong :) Her kommer det mye spillsentrert, men også litt om film og alt mulig annet av interesse ;) Feel free to comment in english too https://twitter.com/santar

Min Youtube kanal
Min Twitter

Kategorier

Arkiv