What I’ve Been Playing: Evil Within 2, Mario and some RE

Yep, believe it or not I’m still alive 😛
Så hva har jeg så styrt med i det siste
Vel jeg har fullført The Evil Within 2. Det ble en liten pause da Mario Odyssey dukket opp, men for en ukes tid siden komplet jeg meg omsider til å få fullført spillet.

Hva synes jeg om det? Tja, det var, hmm, litt bra?
Jeg må nok si jeg likte det første spillet mer nå etter å ha fullført begge.
Jeg likte den litt mer lineære oppbyggingen av det første spillet med mindre områder å utforske.
Synes ikke open world aspektet med TEW 2 la til noe, det tok snarere vekk mye av den creepy amosfæren, Alle sidequests med markører på kartet gjorde også at hele greia bare føltes mer gamey og kunstig. Det føltes bare som sjekklister og ikke noe en organisk bare fant mens en undersøkte omgivelsene.

Jeg spillte på nightmare vanskelighetsgraden og synes først at spillet gjorde en ganske god jobb med å ikke gi spilleren for mye ammo og resurser. En ble hele tiden holdt akkurat på streken. Men når jeg etterhvert lærte meg at 80% av fiendene i spillet kan stealth drepes superlett falt det hele litt sammen.
Det er bare å løpe nært en fiende for så å løpe vekk og vente til de snur seg for å gå in for the stealth kill. Boooring. Sånn det kan gå når spillet skal ha både combat og stealth løsninger på de fleste encounters.

Historien var ikke noe å hoppe i taket over. Soo, many, cliches.
Den var enklere å følge enn historien i det første spillet, men det at alt foregår i den virtuelle virkeligheten STEM tok bort mye av spenningen i spillet. Historien føltes også så kjedelig rett frem. Jeg satt i det lengste å håpet at en eller annen form for twsit skulle dukke opp for å gi historien noe mer, men nei. Alt bare skjedde akkurat som en forventet. Kjedelig i en spillserie som har markedsført seg selv som skikkelig horror.

 
Vil fremdeles si spillet er verdt en titt om en liker survival horror, er jo ikke så mye å velge mellom på den fronten, men kanskje vent til du finner det temmelig billig?

Jeg har også fullført Super Mario Odyssey, vel ihvertfall den vanlige slutten. Virkelig et kremspill dette. Alt bare føles rett i dette spillet. Bare det å løpe rundt og hoppe med Mario er fun fun fun!
Jeg har nå akkurat 400 moons og selv om det har blitt lite Mario den siste uken har jeg fortsatt tenkt å prøve å samle så mange moons som mulig. Er bare andre saker å spille på og 🙂

Jeg har nemmelig begynt å spillet på Resident Evil 0 HD Remaster på PC.
Så godt å gå tilbake til skikkelig survival horror igjen etter Evil Within 2. Liker det så langt, dvs. jeg har jo spillt det før da, men det er aaages ago. Den switche mechanicen hvor en kan bytte mellom de to spillbare karakterene on the fly er egentlig ikke allverden. Jeg finner meg selv i å bare parkere den andre karakteren et sted for så å gå videre alene mesteparten av tiden.
Når en har den andre karakteren i hælene er det jo dobbelt så mange sjangser for å ta skade.


Hmm, that suit of armor looks suspiciously like a mirror 😛

Må si jeg merket allerede med en gang hvor mye mer actionfokusert spillet er enn Resident Evil 1 remaken, her plaffer en ned re fire zombies allerede fra første sekund vs at en har store problemer med å håndtere en stakkarslig zombie i RE 1 😛
Foretrekker soleklart RE 1 jeg da, mye mer effektfult når en sliter med å hanskes med bare en fiende, de føles så mye farligere.

Spiller på hard denne gangen, ville prøve å få spillet litt mer likt RE 1 og merket tidlig at det var mindre ammo å finne, som jeg håpet på. Det har egentlig gått greit å spille på hard selv om en virkelig må spille forsiktig og utnytte alle resurser maksumalt for å komme videre. Alltid like frustrerende å dø etter å ha gjort en masse progress uten å ha fått savet 😛 Frustrerende in a  good way that is! Fun times 😉

Hva har du spillt på i det siste?

Bilder: Min PC og min Switch
#spill #gaming #blog #pc #action #survivalhorror #horror #platform #nintendo #mario #supermarioodyssey #mariodyssey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg