Sitting Here Without a SNES Classic

I dag har jo Nintendos nye minikonsoll, SNES Classic Mini release.
Dessverre rakk ikke min forhåndsbestilling frem i tide, curse you cdooooon! 😛
Cdon har virkelig gått nedover når det kommer til leveringstider etter at de har skiftet postransport til PostNord gitt. Bruker agentlig aldri dem til forhåndsbestillinger lenger, men med SNES Classic gjalt det jo å få inn en preorder så fort som mulig så da ble det altså cdon.

Oh well, jeg overlever, jeg har jo tross alt de fleste spillene fra før, men så likevel fram til å teste ut SNES Classic.
Skulle ønske spillutvalget hadde vært bedre dog. Hvor er f.eks Pilotwings? Og er jo så mange andre third party spill jeg skulle øsnket var der som Turtles in Time, Capcoms Dinsneyspill, Chrono Trigger, og mange andre tidlige SNES spill bare for å liksom få den snes era feelingen igjen.

Virker jo og som emuleringen i konsollen ikke er helt super, Yoshi’s Island har visst en lei bug hvor mesteparten av grafikken i bakgrunnen blir borte når en kommer borti fiendene på touch fuzzy get dizzy banen. Lyden er visst også ikke helt perfekt i emuleringen generelt.
Egentlig ganske skufff at emulatoren har issues som dette når jo hovedgimmicken for konsollen er nostalgi og det å gjenskape Super Nintendo opplevelsen. En skulle jo tro at Nintendo selv ville få ting 100% nøyaktig, men den gang ei.

Har du kjøpt en SNES Classic? Hvilke spill ser du mest frem til å spille?
Selv ser jeg fram til å teste Secret of Mana, et spill jeg aldri har spillt skikkelig. Og Super Castlevania, just because it’s such a great game 🙂

Bilder: Min Mobil, photoshop, google og Youtube
#spill #gaming #blog #snes #nintendo #snesclassic #snesmini #mario #zelda #supernintendo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg