Metroid Samus Returns – Inntrykk

Da har jeg fått spillt litt Metroid Samus Returns på 3DS.
I do like it quite a bit.
Kontrollen er god, Samus føles responsiv og kvikk å kontrollere. Flott animert er hun også, hun har liksom litt eleganse over bevegelsene sine.

Jeg liker den nye parry funksjonen. Om en timer et meleeangrep akkurat når en fiende skal til å treffe deg så slår en dem tilbake og kan fyre av et superpowered skudd som ofte dreper fienden i en smell.
Dette føles satisfying å få til og gir combat litt ekstra omph.
Metroid har aldri vært kjent for å ha så super combat så dette var en morsom ny feature syens jeg.

En annen ny feature jeg likte er at en nå kan plassere pins på kartet for å markere interessante områder litt ale Zelda BOTW. Dette er veldig jhelpsomt da jeg slet litt med å huske alle områder hvor jeg manglet en ability for å åpne opp hememligheter i Zero Mission.


Disse statuene så mye bedre ut i Zero Mission hvor de var mer creepy nesten H.R Giger aktig, her er de bare kjedelige og fargerike

Musikken var også god så langt, dog jeg kommer egentlig bare på de korte trudeluttene som dukker opp når en gjør diverse ting. Selve bakgrunnsmusikken bet jeg meg ikke særlig i så langt, som kanskje betyr den ikke var så memorable? 😛
Lydeffektene er også gode med god crunch når en knuser blocks og en satisfying lydeffekt når en klarer en parry.


Yep, Samus er veeeldig gul

Visuelt sett kunne det sett bedre ut og da tenker jeg ikke på at spillet er på en 3DS.
Spillet ser rett og slett bare litt kejdelig ut med for muntre og lyse farger på det meste. Samus er nå veldig knall gul og gjør at hun ser litt mer ut som en cheap action figur. Det er også litt i overkant mye bloom som tar bort litt av skarpheten i bildet.

Synes Metroid skal være litt dystert og øde for å gi en den følelsen av ensomhet og isolasjon som jo serien er så kjent for. Det hjelper ikke på at en del saker også er veldig simple som breakable blocks som virkelig skiller seg ut i negativ forstand. Bare kjedelige simple grå firkanter.
Så spillet kunne sett bedre ut visuelt sett, jeg foretrekker gba spillene på det området.

Jeg skal spille mer, men er litt usikker på hvor intensivt jeg vil spillet i første omgang. Lurer på om jeg kasnkje er litt utspillt på Metroid etter å ha fullført Zero Mission i går, får se hva det blir til 🙂
Hva synes du om Metroid Samus Returns?

Bilder: Min mobil og Google
#spill #gaming #inntrykk #metroid #3ds #action #platform #adventure #metroidsamusreturns #blog

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg