Så har jeg kjøpt en Nintendo Switch!

Jepp I’ve done it, jeg har kjøpt meg en Nintendo Switch!
Var 500 i avslag på OBS denne uken så jeg tenkte skitt au, penger spart er jo penger tjent og så har jeg den klar til Super Mario Odyssey kommer i oktober.

Noen inntrykk:
Konsollens operativsystem er temmelig kjapt og smooth, overganger fra menyer og ut og inn av spill skjer veldig fort noe som gjør at konsollen generelt føles responsiv og lett å bruke.
Dog må jeg si at operativsystemet til konsollen mangler litt identitet, det ser liksom så nakent og kjedelig ut. Det har ikke noe særegent som sier hvilken konsoll du spiller på. Det kunne vært nesten hva som helst av tv’er eller netflix aktige streametjenester utifra menyene.


Mighty Gunvolt Burst

Det andre er som jeg jo allerede visste, det er ganske få interessante spill på konsollen 😛
Jeg har kjøpt meg Mighty Gunvolt Burst, et mega man aktig 2d platformspill som faktisk ikke er så verst, men bortsett fra det er det bare et par andre titler jeg vurderer å kjøpe og begge de er også små 2d indiespill. Liksom ikke akkurat det en kjøper en ny konsoll til 3000 for 😛


Finally I got my very own Joy-Con Dog 🙂

Kontrolleren har som vi jo vet ikke en d-pad, altså det styrekorset nintendo har brukt siden den første NES kontrolleren. Vi har istedet bare fire knapper hvor d-paden tidligere befant seg.
Veldig uheldig synes jeg da en d-pad jo er suverent best for 2d spill. Knappene var øøøørlite bedre enn jeg hadde trodd, men fremdeles milevis unna en d-pad. Skulle ønske Nintendo hadde lagt ved en d-pad en kunne montert oppå knappene eller noe.


Blaster Mster Zero er et spill jeg vurderer å kjøpe

Kan jo være de vil lage en ny joycon med en d-pad etterhvert men de er jo svindyre de joycon kontrollerne!
Så alt i alt er jeg tja, ganske fornøyd med konsollen jeg egentlig ikke hadde bruk for enda? 😛
Nå må jeg bare få sett til å få kjøpt meg en god bæreveske, nmon tro hvilken jeg skal velge?
Har du kjøpt deg en Switch?

Ta gjerne en titt innom min Twitter, selv om det er litt rolig på bloggen for tiden så er det litt aktivitet på twitter 🙂

Bilder: Min mobil og min Switch
#spill #gaming #blog #switch #nintendo #nintendoswitch #blastermaster #indie #2d #platform #mightygunvoltburst #gunvolt #mightygunvolt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg