Trying to survivve in The Long Dark

Testet ut survival spillet The Long Dark litt i går.
Jeg testet sandbox modusen hvor målet er å overleve ute i snødekte Canada så lenge som mulig.
Jeg startet ved noen små hytter som jeg så gjennomsøkte etter useful stuff. I diverse skuffer fant jeg en del mat som sjokolade og brusbokser samt noen klær som en genser og et par votter.

Så var utfordringen, hva gjør jeg nå? Det erliksom litt av problemet når det eneste målet er å overleve så leng som mulig. Hvorfor ikke bare bli værende i de små hyttene? Skulle egentlig ønske målet var å finne en bil eller et annet kjøretøy for å komme seg vekk. Da har en liksom en grunn til å bevege seg bort fra hvor en er liksom.

Etter å ha loffet litt rundt på måfå kom jeg over noen hjernbanespor. Hmm, tenktej eg, dette kan jo være et godt tegn for jeg buirde nok ha tak over hodet når natten kommer og hjernbanespor pleier jo oftest å føre til et sted med bygninger. Etter litt dukket det opp noe som så ut som en inngang til en dam i horisonten.

Jepp, still looks like a dam entrance.

And I’m in!
Litt småcreepy her inne med lite lys og det falleferdige invertaret.

Ganske kaldt var det også, men det var ihvertfall tak over hodet. Så var det å se om jeg kunen finne noe brukbart her inne,

Tadah, fant noen tabeletter, kjekt å ha ifall uhellet skulle være ute.

Jeg fant etterhvert en trapp som førte ned i en mørk gang. Så da var det bare å tenne opp lykten og se hvor den førte.

Ouch, kom over denne stakkaren her. Ser ut som han har en del stuff der and I guess it won’t help him anymore.

Sweet, en øks. Could be useful for so many things.

Som beef jerky.

Mange rom med en masse maskiner og datamaskiner av forskjellige slag. Wonder what happened here.

Etter å ha undersøkt rommet fant jeg en dør som jeg så åpnet og gikk igjennom. Den førte  vist ut igjen gitt. Og her var det jaggu blitt både mørkt og kaldt. Skulle uvært faktisk. Nei her var det nok best å bare gå inn igjen. Uh oh, døren hadde ingen håndtak på denne siden. Den kunne ikke åpnes igjen!
I’m stuck outside in the frozing stormy night!

Det første jeg tenkte var at jeg måtte prøve å finne tilbake til inngangen til damen, men det var lettere sagt en gjort. Det ble mørkere og kaldere og jeg snublet og forstuet begge anklene og. Maks uflaks!

Jeg kom over en liten hule som ihvertfall ga litt sky for vinden. Jeg gikk først forbi i håp om å finen noe bedre, men måtte bare snu og dra tilbake til hulen da forholdene ble for dårlige.
Heldigvis fikk jeg tent opp et bål så jeg fikk varmen i meg igjen samt spist og drukket litt før jeg la meg til å sove etter å ha hevet nok ved på bålet til å være natten gijennom.

Jeg våknet opp neste morgen and I was not dead yet, things are looking up!

Utenfor hulen så jeg nå at det lå en kar som ikke hadde vært så heldig. Poor guy.

Jeg hadde håpet å finne en bygning av noe slag og gikk å lette og lette i lange tider, men nei. JEg kom over en stor hule som førte til et stort hulekompleks. Kanskje hulene kunne lede til et bedre sted?

Etter å ha romstrert rundt i de mørke hulene et sted kom jeg omsider til en utgang, men ingen tegn til noen bygninger av noe slag.
Det begynte igjen å bli veldig kaldt og gjentatte forsøk på å tenne opp et bål mislyktes.

Jeg snublet og falt så ned fra en liten kant og der sluttet ferden. Må si man tåler jaggu ikke å falle langt i dette spillet. Bra sikker på den høyden jeg gikk ned ikke ville vært nor problem i real life.

Litt stats over min ferd.
All in all var det ganske morsomt å prøve å overleve i isødet selv om jeg som tidligere sagt skulle ønsket at det var litt mere mål i spillet.
The Long Dark skal få en story mode etterhvert, men det er ikke akkurat det jeg vil ha. Den virker mer lineær og er også episodebasert med to spillbare karakterer.

Bilder: Min PC
#spill #gaming #pc #survival #thelongdark

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg