E3 2017 – Inntrykk så langt

Så var alle de store pressekonferansene på årets E3 over.
Og vel tja, det var ikke så veldig mye kjempespennende egentlig. Ihvertfall ikke fra Sony og Microsoft.

MS hadde egentlig ingen ting jeg var særlig interessert i. Deres fokus i år var på den nye kraftigere versjonen av Xbox One, kalt Xbox One X og på å prøve å lure folk som så på til å tro at alle spillene var xbox eksklusive. When in reality basically none of them actually were.

Sony hadde fint lite nytt å by på de og, faktisk var det eneste spennende nye de kunngjorde en remake av PS2 spillet Shadow of the Colossus. Det så jo veldig pent ut og jeg kommer til å kjøpe det, men det er jo litt trist at det mest spennende nye de hadde å by på var en remake av et gamelt spill.

God of War 5 ble vist frem igjen og virker jo fremdeles potensielt spennende selv om det også virket litt standard moderne story heavy spill sadly.

Zombiespillet Days Gone ble også vist frem, men snork så det kjedelig og gnerisk ut. Standard scriptet pent Uncharted like spill, makan til kjedelig. Visstnok skal spillet være open world, men det så vi null og niks fra her.

Bethesda hadde faktisk et par gode nyehter å komme med. The Evil Within 2 ble kunngjort og kommer ut allerede 13 oktober!
Så virkelig spennende ut dette her og ser ut til å bygge videre på den forvridde og mystiske horror settingen fra det første spillet. Gleder meg til dette ja! 🙂

Wolfenstein: The New Colossus ble også kunngjort og også det kommer om ikke så altfor lenge, 27 oktober. Ikke sånn kjempespent på det da egentlig siden jeg ikke synes det første spillet var så kjempebra, men tar det nå med åkkesom.

Ubisoft hadde lite å by på. De viste frem et nytt piratspill kalt Skull & Bones som jeg først ble litt begeistret for.
Jeg tennkte at nå har de omsider tatt feedbacken fra Black Flag og laget et nytt piratspill, men neida, dette er bare et flerspillelfokusert skip vs skip combatspill hvor en styrer båten sin og skyter på andre spilleres båter.
Jeg hadde håpet på et stort åpent pirateventyr hvor en lette etter nedgravde og sunkne skatter, bordet fiendeskip, tradet stuff etc, men akk…..

Beyond Good & Evil 2 ble også kunngjort, men det ser såklart ut til å være et online only spill hvor en drar på eventyr i verdensrommet med andre spillere. Nope, not interested. Litt merkelig retning å ta i oppfølgeren til et lineært eventyrspill egentlig.
Ubisoft virker generelt å være helt besatt av at alle spill skal være online og en service med en stadig strøm av nye saker og microtransactions.

Et interessant spill hadde de å by på da, nemmelig Mario + Rabbids Kingdom Battle. Et helsprøtt crossover taktisk rollespill hvor rabbidsene har invadert Marios mushroom kingdom og forvridd det. Det ser veldig fargerikt og polert ut og det turnbaserte kanmpsystemet virker nesten som tatt ut fra X-Com av alle ting. Hvem hadde trodd det? 😀
Så morsomt ut det spillet så må nok skaffes ja.

Nintendo hadde en del morsomt å by på i år. Xenoblade Chronicles 2 kommer til til jul og ser ut til å være mer Xenoblade Chronicles, which isn’t a bad thing, det er bare at jeg ikke har klart noen av de andre spillene enda 😛
Metroid Prime 4 er under utvikling, og vel, det er det eneste vi vet. Så anntar det blir ihvertfall noen år til det spillet kommer ut. Var aldri spesielt glad i Metroid Prime spillene selv dog, foretrekker den sidescrollende varianten av Metroid.

Og heldigvis hadde nintendo noe for meg og, Metroid: Samus Returns ble nememlig kunngjort til 3ds. Spillet er en remake av game boy spillet Metroid 2 og byr på helt ny grafikk og nye kontroller for Samus. Yeey! Dette gleder jeg meg til, litt småsynd at det bare er en remake, men still, jeg har knapt spillt originalspillet så for meg blir det jo egentlig som et nytt spill uansett 😛
Og det er ikke lenge til det kommer ut heller, allerede 15 september kan vi dra ut på nye eventyr med Samus 🙂

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser?s Minions ble også kunngjort til 3DS. Dette er en remake av Mario & Luigi Superstar Saga fra GameBody Advance og byr på helt ny grafikk, nye effekter og gui og et helt nytt spill kalt Bowser’s Minions.
Den nye grafikken er virkelig flott med langt mer detaljer enn originalspillet, dog synes jeg kanskje de har gått litt overbord med bruk av kraftige mørke skygger i spillets omgivelser. De ødelegger liksom litt for det lyse og fargerike uttrykket til spillet.

Bowser’s Minions finner sted samtidig med hovedspillet og en følger Captain Goomba som er på leting etter Bowser som er blitt kidnappet. Bowser’s Minions har et helt nytt kampssytem hvor en kontrllerer sine tropper, gir dem ordre og utfører spesialangrep, nye fiender finner vi også. Dette så jo morsomt ut, både rent gameplaymessig og storymessig med mye morsom dialog. Gleder meg til Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser?s Minions!

Alt i alt vil jeg si Nintendo kom best ut av årets E3 for min del av alle de store pressekonferansene.
Er jo ihvertfall fire 3ds spill jeg ser frem til som kommer i år, good times ahead! 🙂

Hva synes du om nyhetene fra årets E3 så langt?

Noen trailere:

2 kommentarer
    1. Før E3 startet i år hadde jeg nesten ikke noe å se frem til. Jeg visste om et par spill jeg var litt spent på, men ikke som jeg var så alt for hyped på. Før E3 hadde jeg egentlig “bare” et spill jeg var noe hypa på og det er Red Dead 2.
      Men nå har jeg ihvertfall tre i og med at det er blitt bekreftet at det kommer både et nytt Wolfenstein-spill OG et nytt The Evil Within. Særlig The Evil Within 2 gleder jeg meg til ekstra mye nå, og jeg tror nok jeg fort kan ende opp med å runde det 3 ganger eller noe sånt når det først er ute, slik jeg har gjort med det første spillet.
      Ellers ser jeg også selvfølgelig frem til God of War, Battlefront, Life Is Strange og Assassins Creed. Og litt det nye piratspillet til Ubisoft som minnet en del om Black Flag. Men er først og fremst Wolfenstein, The Evil Within og Red Dead som står lengst oppe på min personlige liste.
      Og helt til slutt vil jeg bare få sagt at jeg elsket pressekonferansen til Devolver. Den var altså bare så utrolig over the top!! 😀

    2. Jeg så lvl up sin stream fra E3 live når jeg kunne, og i reprise på de jeg sov meg igjennom. For meg så synes jeg Ubisoft vant, men det er litt fordi jeg nok egentlig ikke hadde noen forventninger til dem. Og Beyond Good and Evil 2, det gleder jeg meg faktisk til 🙂
      Nintendo har jeg ikke noe spesielt forhold til, og selv om pokemon rpg kan være moro, så var resten ikke noe spesielt for min del. Og de andre hadde lite jeg ikke hadde hørt om, eller viste noe om fra før.
      Litt sånn “pauseår” følelsen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg