Disney Afternoon Collection kunngjort

Capcom har kunngjort en spiller ny samling med spill, nemmelig Disney Afternoon Collection til pc, ps4 og xbox one.
Samlingen inneholder NES spillene Ducktales 1 og 2, Chip & Dale Rescue Rangers 1 og 2, Darkwing Duck og TaleSpin.

Spillene har fått noen nye funksjoner som boss rush modes hvor en må bekjempe alle bossene rett etter hverandre samt en rewind feature hvor en kan spole tilbake spillet om en skulle dø eller gjøre andre feil.
Spillet har også feature kalt Museum hvor en kan se  alt mulig av stoff om spillene som konseptegninger, reklame, karakter art og musikk.

Dette var jo kjempemorsomt da!
Alle spillene er skikkelig kremspill og noe av det beste NES hadde å by på. Capcom var virkelig inne i en gullalder av lisensbaserte titler på 90 tallet. Selv har jeg spillt kjempemasse Ducktales og Chip & Dale da jeg hadde disse som liten. Jeg kunne klare Ducktales på en to tre back in the day, not so much anymore 😛

TaleSpin fikk jeg en stund senere så ikke spillt det så kjempemye. Darkwing Duck, DuckTales 2 og Chip & Dale 2 har jeg bare spillt på emulator, men også disse er kjempegode, ja Ducktales 2 er nok bedre enn det første spillet, dog det har jo ikke nostalgifaktoren i riktig så stor grad da for meg ihvertfall 🙂
Disney Afternoon Collection kommer ut digitalt 18 April, så ikke så lenge å vente. Hadde jo vært kjekt om samlingen kom fysisk og da.
Gleder meg virkelig til denne samlingen ja, gjør du?

Trailer: (morsom detalj at musikken er en 8bit versjon av Disneytimen :D)

Bilder: Gematsu
#spill #gaming #retro #capcom #disney #2d #platform #ducktales #ducktales2 #snippogsnapp #chipndale #rescuerangers #darkwingduck #talespin #pc #ps4 #xboxone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg