PC eller Konsoll, Hvor skal en kjøpe spill?

Er det bare meg som ofte er usikker på til hvilken platform en skal kjøpe spill på? PC eller konsoller?
En vet liksom aldri hvilken versjon som er den beste.
Enkelte ganger er pc versjonen best og andre ganger er det konsoll, og ofte merker en bare at non liksom ikke stemmer helt med den versjonen som ikke hadde hovedfokus fra utviklerne.

Ta bare Mortal Kombat XL og Resident Evil HD Remaster på PC. Begge spillene er liksom litt off på pc. De bare føles ikke helt rett å spille, de går liksom merkelig småjerky i forhold til konsollversjonene. Og jeg har ikke en dårlig pc så det er ikke derfor, det er bare noe med spillene som ikke er like smooth som på konsoll. Og så er det jo det at en aldri helt vet hvordan spillet vil gå på akkurat min PC.

Jeg er f.eks veldig glad for at jeg gikk for PS4 versjonen av Resident Evil 7 da pc versjonen sliter med både bugs og dårlig ytelse. Det er tilogmed noen grafiske effekter som er buggete på pc. På konsoll vet en ihvertfall at spillet ser ut og oppfører seg akkurat som utviklerne vil de skal. Vi får utviklernes fulle visjon av spillet.
Det hadde irriteret meg en god del om jeg f.eks hadde måttet slått av noen effekter i RE 7 for å få spillet til å kjøre nogenlunde smooth på pc.

Andre ganger er det PC versjonen som deffinitivt er best som Just Cause 3 som går skikkelig dårlig på konsoller og F.eks Dragon Ball Xenoverse spillene som kjøerer kjempeflott på PC.


Og så er det noe med å betale full pris for et spill digitalt på steam som også er litt hmm, tomt? Det er bare noe litt merkelig å punge ut like mye som et spill koster på disc på konsoller og egentlig ikke få noe fysisk som en eier og rår over selv.
Jeg kunne f.eks spille Resident Evil 7 på min PS4 nesten en uke før det kom ut siden jeg hadde spillet på disc.

Hadde jeg kjøpt PC versjonen hadde jeg pent måttet vente til spillet kom ut før jeg hadde kunnet spille det. Og om jeg skulle være uheldig at internett eller autentifikasjons serverne til spillets kopibeskyttelse skulle være nede så får jeg ikke spillt spillet at all. Mens på PS4 er de tbare å dytte inn discen og så er en igang med å spille.

Men på den andre siden så er jo ofte den versjonen av spill en får på selve discen uferdig og buggete på konsoll pga dagens obsession med store Day 1 patches. Da er jo egentlig den versjonen av spilet en har på discen ganske så useless.
Nei det er ikke helt enkelt å vite hvilken platform en skal kjøpe spill til.
HAr du noen ganger vanskelig for å bestemme hvor du skal kjøpe spill?

Bilder: Google, Steam og min PS4
#spill #gaming #blog #pc #ps4 #steam #re #re7 #residentevil #horror #action #advneture #survivalhorror #residentevil7 #justcause3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg