Resident Evil 7 fullført – Hva jeg synes

Da har jeg fullført Resident Evil 7.
Spillet er et survival horror spill sett fra førstepersons synsvinkel hvor en vandrer rundt i ganske åpne dunkle omgivelser hvor en gjennomsøker alt en finner av kriker og kroker etter ledetråder og items som ammo og andre supplies samt løser noen puzzles her og der.
En har våpen til å forsvare seg med, men pass på, en har ikke så mye ammo så hvert skudd teller!

Jeg likte spillet godt, det føltes som old school Resident Evil, ihvertfall store deler av tiden.
Det å vandre rundt i et skummelt hus med lite ammo og health items sure brought back good memories 🙂
Historien var ikke noe å hoppe i taket over dog,
hva er det med onde små jenter som fascinerer horror sjangeren så skrekkelig mye for tiden? Det er blitt tememlig klisje nå.

Hovedpersonene i spillet føltes veldig flate og underdeveloped, hvorav den ene av dem stort sett føltes som standard babysitter fanget i en forferdelig situasjon fra “insert random horror movie title here”, noe hun egentlig ikke skal være ifølge spillets story.
Den andre hovedpersonen? Vel han var egentlig ingen, vi vet rett og slett ingenting om ham bortsett fra det han gjør mens vi spiller som ham.

Atmosfæren i spillet er veldig god da, det føltes veldig tense og creepy å vandre rundt i de skummle omgivelsene mens en nervøst leter etter saker i skuffer og skap og håper at noen fæle skapninger ikke vil dukke opp fordi du har bare to kuler igjen i pistolen akkurat nå.
Så selv om storyen i spillet ikke er spessielt god så klarer spillet seg veldig på stemning og det som skjer der og da med ens egen karakter. Det er veldig engasjerende, og spennende hele veien.

Det at spillet sees fra førstepersons synspunkt gjør også at det som skjer med ens karakter går litt mer inn på en, som jo også gjør det litt skummlere til tider. Og forresten, spillet er temmelig gory i noen sekvenser så dette er ikke for sarte sjeler.

Jeg likte også at en ikke har overflod av ammo og helseitems i spillet, en har litt mer enn i de gamleste Resident Evil spillene, men en må fremdeles passe på å ikke bruke saker unødvendig. Noe jeg liker veldig godt. Det er opp til en selv hvor mye ammo en har. Slurver du og bommer mye når du skyter da har du mindre ammo å rute med.

Det er også en del inventory management i spillet, altså en må velge hva en skal ha med seg da ens inventory har veldig begrenset plass, spessielt i starten. Etterhvert får en tememlig stor plass og da faller dette aspektet bort i stor grad, noe jeg synes var synd da jeg liker inventory management.
Morsomt å selv må veldge hva en skal ha med seg. Skal jeg ha med den ekstra ammoen til pistolen eller tar jeg med meg en helse item isteden?

11 timer brukte jeg på å fullføre spillet, ikke sånn kjempelangt, men ikke så kjempekort heller. Det føltes liksom litt kortere enn jeg hadde likt dog. Siste del av spillet var også veldig lineær og action heavy, skulle vært ett til mer åpent område synes jeg.
Alt i alt var Resident Evil 7 et flott spill og absolutt verdt navnet Resident Evil.
Anbefales!

Har du spillt Resident Evil 7?

#spill #gaming #blog #omtale #review #residentevil #residentevil7 #re7 #survivalhorror #horror #adventure #capcom

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg