Resident Evil 7 – Inntrykk

Gjett hva som dukket opp i postkassen min i går? Jepp, that’s right, det var Resident Evil 7 på PS4.
Må si Gamezone har vært skikkelig gode på å sende ut spill lenge før release i det siste gitt, det komemr jo egentlig ikke ut før neste tirsdag.
I think I like it so far.

En spiller som Ethan som er på leting etter sin kone som forsvant for tre år siden og sporene leder til et falleferdig hus i Louisiana (I thik it was).
Spillet er et survival horror spill sett fra førstepersonsvinkel hvor en utforsker skumle omgivelser, plukker opp saker som hjelper en til å låse puzzles mens en prøver å hanskes med husets eiere som ikke er så altfor glade for å få besøk.


I see what you did there 😛

Spillet er temmelig gory også bare så det er sagt så dette er ikke noe for sarte sjeler.
Skikkelig pent er det også til tider selv om jeg må medgi at animasjonen av fjesene til karakterene ikke er den aller beste. Note to game developers, om fjesene deres ikke er så gode, don’t showe them in my face all the time. Da ser en jo bare tydelig hvor dårlige de er!


Hmm, this seems familiar 😉

Så langt har det vært temmelig lite av den særegne Japanske viben over spillet som de fleste andre  Resident Evil spillene hadde, det er litt vanskelig å sette ord på men en merker det bare, spesielt i cutscenes. Noe med bevegelsene og dialogen.
Spillet føles mer moderne western horror nå som er litt synd synes jeg. Tenk Texas Chainsaw Massacre remaken og lignende. Men jeg er veldig tidlig i spillet da så dette kan sbsolut tendre seg.
En morsomt liten detalj jeg satte pris på er at save rommene fremdeles har en lignende rolig litt dyster melodi som får en til å tenke på de gamle spillene 🙂
 


I really want that shotgun!

Spillet var litt creepy en stund, men nå har jeg så mye ammo at det egentlig ikke er så scary lengre, som jo er litt synd.
Det at en kan save så ofte en vil bidrar også til at scaryness faktoren er midnre enn i tidligere spill.
Før når en hadde begrenset med antall saves utsatte en liksom å save så lenge som mulig, noe som gjorde det mye skummlere og samtidig mer tilfredstillende å komme seg lengre i spillet. Nå er det jo bare å løpe og save rett før en tror det skjer noe skummelt.

Jeg får fremdeles litt av den gode gamle Resident Evil følelsen dog, det å romstrere rundt i et stort hus og løse småkryptiske puzzles for å åpne dører og slikt er liksom gode gamle Resident Evil. Det er også mer inventory management nå og jeg har faktisk måttet løpe tilbake til save rommet for å legge fra meg saker i item boxen, which also is classic RE 🙂
Alt i alt over det ganske godt for Resident Evil 7!

Bilder: Min PS4 og PSN
#spill #gaming #blog #re7 #residentevil7 #residentevil #fps #survivalhorror #horror #action #capcom

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg