junji ito: Fragments of Horror – Hva jeg synes

For noen måneder siden begynte jeg å lese på mangaer av horror forfatter/tegner Junji Ito.
Det jeg har lest er mange av hans novellesamlinger og de er virkelig gode.
Han er kjempeflink til å tegne med en kjempeflott detaljert og ren strek. Det er bare noe med fjesene i hans tegninger, noe særegent med måten han tenger dem på som gjør at en kjenner igjen hans stil med en gang, Han er også veldig flink til å få frem en skikkelig guffen stemning i sine historier.

Jeg var så heldig å få et av hans nyeste verk, korthistoriesamlingen Fragments of Horror til jul.
Jeg startet på boken i går og klarte ikke å legg eden fra meg før den var utlest. Skikkelig gripende greier dette! Noen virkelig twisted og gufne historier i denne samlingen.

Vi finner et gammelt hus som terroriserer sine beboere, en dissection klasse med et noe uvanlig subject, en begravelse hvor de avdøde deffinitivt ikke legges til hvilke og mange flere.
Anbefales virkelig for dem som liker god grøss! 🙂
Har du lest noe av junji ito? Eller kanskje noe andre gode horror mangaer?

Bilder: Min mobil og Google
#manga #tegneserie #comic #junjiito #horror #grøss #fragmentsofhorror

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg