Årets julebakst er igang!

Der var årets berlinerkranse deig ferdig og satt til kjøling.
Hvert år baker jeg nemmelig berlinerkranser til familiens julefeiring.
Årets deigbaking gikk ganske så greit, det var virkelig herlig å bake i min nye svære bakebolle.
De tidligere årene med den lille bollen jeg brukte før var tememlig tungvinte og grisete i forhold, så digg å ha all verdens med plass til å kna og styre med deigen. 🙂


Juletreet har jeg også fått opp 😛 Hey, it’s not the size that matters!

Jeg klarte såklart å grise ørlite på gulvet på bare ett bittelite sted og etter å ha tørket dette opp fant jeg såklart ut at jeg hadde gått på området med ene slippersen. Så for å være helt sikker på at ikke hele leiligheten ville lukte smørdeig fremover ble det en liten ekstra gulvvask og. Ikke det morsomste, men hey that’s life for oss uten vaskehjelp 😛
Senere i dag er planen å bake selve berlinerkransene, and after that the best part, smaksprøving! 😀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg