What I’ve been playing – Dragons and Digimons and Final Fantasies Oh My

Den siste tiden har det blitt litt forskjellig på spillfronten.

Jeg har spillt litt på det flotte slåssespillet Dragon Ball Z Extreme Butoden på 3DS som kom i posten i forrige uke.
Skikkelig bra slåssespill med bøttevis med content, syv åtte forskjellige story modes, en adventure mode med et kart hvor en flyr rundt og jgør missions, låser opp nytt stuff, kjøper buff items i shops, survival mode, vs cpu mode, vs player mode og online. Phew, ikke småtterier!

Virkelig en flott visuell stil over spillet, de klarer virkelig å gjenskape Dragon Ball universet på en praktfull måte og alle karakterene har sjarmen fra originalserien. Skikkelig god trøkk i angrep er det også ja det er rett og slett et skikelig bra spill!
Det eneste som trekker litt ned er at kontrllen ikke er akkurat så god som jeg ville håpet pga spillet er på 3DS og den ikke er den mest komfortable kontrolleren, men det går jo.

Digimon Story Cyber Sleuth til PS4 kom også i forrige uke og det har jeg også spillt litt på.
Spillet er en mosnter chatching jrpg ala Pokemon hvor en fanger monstre kalt Digimon.

I dette spillet er det faktisk historien som ahr vært mest interessant så langt, det foregår inne i en virutell online verden og er faktisk litt dystrere enn en skulle tro når en fyrer igang et Digimon spill. Konseptet minner meg egentlig litt om .Hack serien på PS2. Kampsystmet var egentlig ikke noe å hoppe i taket over så langt, ganske standard og litt lite futt i det egentlig. Men som sagt historien var engasjerende så langt og det veier opp.

Jeg har også kommet meg skikkelig i gang på Yakuza 4 på PS3 nå.
Jeg hoppet bare videre fra midt i Yakuza 2, hadde så lyst å spille ett på ps4 og gikk like greit til det nyeste i serien jeg har.
I really like it so far!
Takuza 4 har flere hovedpersoner og akkurat nå spiller jeg som en morsom lånehai som går rudnt olåne rpenger til folk. Vel så lenge de klarer å komme gjennom testene han utsetter dem for først da 😀

Skikkelig morsomt å utforske den Japanske storybyen og banke opp alskens evil yakuzas og street thugs mens jeg spiser på kafeer, kjøper meg litt boss coffee eller slapper av i et hot springs bad. Spillet er også tememlig sprøtt til tider med super over the top spesialangrep i slåsskampene. Morsomme greier! 😀

Så har jeg jo spillt en del på Pokemon Moon da, men det har dabbet litt av den siste tiden må jeg innrømme. Det har liksom dukket opp så mange andre spill jeg har lyst til å spille 😉

Jeg har også spillt litt på Mega Man Zero Collection. Dette er en samling av de fire Mega Man Zero spillene på Game Boy Advance til Nintendo DS. Flotte platform eventyrspill dette med en fargerik detaljert flott grafikkstil. Pretty dang hard er spillene også og det hjelper ikke på at 3DS som tidligere nevnt ikke er den beste kontrolleren å spille med, spesielt ikke d-paden.

Og så har det jo selvfølgelig blitt en del Final Fantasy XV på PS4 da, men det har jeg jo skrevet om en del før 😉
Hva har du spillt på den siste tiden?

Bilder: Min mobil, min ps4, mobygames og Google

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg