Under en uke til Final Fantasy XV – I’m Exited!

Tenk det, nå er det faktisk under en uke igjen til storspillet Final Fantasy XV kommer ut på ps4 og xbox one.
Det etterlengtede action jrpg spillet har jo vært under utvikling i hele 10 år nå, så det at det faktisk snart er her er nesten litt surrealistisk 😀

Selv var jeg positivt innstilt til spillet hele veien, men var egentlig ikke så veldig interessert i det før det nå begynte å nærme seg. Slik er jeg jo på alle spill da, jeg ser liksom ikke helt vitsen med å bli så hypet opp på ting som ikke kommer før om lang lang tid. Jeg bryr meg mer om ting som kommer i den nærmeste fremtid. Men nå når det begynte å nærme seg har jeg blitt langt mer interessert og nå er jeg faktisk riktig så spent.


Final Fantasy XV Platinum Demo (Den første demoen)

Den første demoen som kom falt ikke i smak hos meg, den føltes slurven og upolert, men Judgment Disc demoen som kom ut for kort tid siden falt mye mer i smak. Det var virkelig morsomt å løpe rundt i spillets verden og utforske områdene, møte noen av de nye karakterene, slå leir, lage mat og banke monstre.

Kampsystemet har grown on me. Det er et ligner litt på Kingdom Hearts system da det er action santnidskamper, men føles en god del seigere da det er mye mer fokus på aniamsjoner. Alt i dette spillet er nememlig veldig nøye og flott animert. Men det betyr også at alt tar litt lang tid, som så gjør sitt til at kampsystemet føles noe tregt og litt uresponsivt. Men en blir vant til det og etterhvert så funker det fakitsk ganske så bra.

Når jeg spillte på den nyeste demoen fant jeg meg selv i å tenke “dette var jo faktisk riktig så morsomt. Det minner meg om en del andre spill jeg har spillt.” Men jeg har lett rundt og tenkt meg mer om i ettertid og jeg har faktisk ikek klart å komme på noen andre spill som egentlig ligner så veldig på FF XV. Det har en litt unik blanding av open world med den squeenix jrpg stilen som en ikke finner andre steder.

Musikken i demoen er også veldig flott, ta bare Hunting Battle Theme, en hører liksom litt av tradisjonel Final Fantasy battle music in there 🙂

Demoen jeg spillte på var på Japansk og jeg tror nok jeg kommer til å fortsette å spille med Japanske stemmer på hele spillet. Selv om jeg jo ikek forstod hva de sa så likte jeg de Japanske stemmene. Og jeg har virkelig ikke sansen for hva de gikk for med Cindys engelske stemme, hun har jo skikkelig sountern dialekt nå, høres jo ut som en countryartist elle rnoe. Virkelig ikke slik jeg så for meg at hun skulle høres ut.
Hvike stemmer har du tenkt å bruke?

En ting jeg har fundert litt på er om vi får noen gjesteopptredener av andre kjente Final Fantasy karakterer.
Tror Lightning fra FF XIII kunne passet godt inn i den visuelle stilen til XV (ikke så rart da siden XV jo startet som en XII spinoff). Hadde jo vært litt morsomt om hun dukket opp ett eller annet sted som guest party member til partyet 🙂
Så ja jeg gleder meg virkelig til spillet kommer ut neste tirsdag, selv skal jeg ha PS4 versjonen.
Gleder du deg til Final Fantasy XV omsider kommer ut?

Bilder: NG, Min PS4 og Google

6 kommentarer
    1. Gleder meg masse, men kommer til å starte fredag etter jobben tenker jeg, siden det her blir sånn spill som kommer til å ta tid, og som jeg vil ha muligheten til å kose meg med, uten og tenke på at jeg skal legge meg fordi jeg skal på jobb 🙂
      Skal spille på Japansk, ettersom alt er bedre på orginalspråket imo og jeg klarer fint og lese tekstene, som jeg gjorde i X og XIII. Har jo bare vært klar i over ti år for dette spillet tross alt 😉
      Er også spent på hva slagt collab det blir mellom XV og XIV ^^

    2. Izayoi: Ja dette blir sannelig spennende! Ikke helt godt å si hvordan det blir med cameo stuff fra andre FF spill. XV har en crossover med det kommende actionspillet Nier, men alt vi vet om det samarbeidet er at et sverd inspirert av FF XV er i Nier.
      Skjønner hva du menerm d å vente til helga, men så lenge klarer ikke jeg å vente 😛

    3. Har litt andre ting å gjøre i uka også, så for meg passer det perfekt å komme hjem på fredagen, og så bare stenge ute verden en helg og se hvor langt jeg kommer ^^
      Crossovers er alltid morsomt egentlig, litt ettersom hvor flinke de er med den selvsagt
      Har du sett filmen/animen og Omen?

    4. Izayoi: Ja crossovers er morsomme de. Sånn sett er jo World of Final Fantasy spillet tememlig morsomt da med alle mulige final fantasy karakterer og figurer fra så å si alle spillene samlet i ett 🙂

      Har ikke fått sett hverken animen eller filmen enda. Heller mer mot animen enn filmen da, det annoys me at character designet er såpass annerledes i kingsglaive. Som om de har prøvd å westernisere utseende på personene for å appelere til et bredere publikum. Men jeg er kasnkje litt rar som reagerer sånn på det 😛

    5. Tenkte ikke noe over det i det hele tatt når jeg så filmen. Den gav derimot et veldig godt innblikk i forhistorien 🙂

    6. Anonym: De skal visst flette inn noen klipp fra filmen og Omen i selve spillet for at historien skal flyte så tror egentlig det blir nok kingsglaive for meg.

      Det triste er at det kommer til å patches inn i spilelt med en stor day 1 oppdatering, litt annoying at spillet liksom ikke er helt komplett på discen, men hey that’s the world we live in now 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg