En ting som irriterer meg med Pokemon Sun og Moon

Jeg ser fram til Pokemon Sun og Moon, men det er et aspekt med spillet som irriterer meg litt.
Spillene følger 3ds’ens klokke, slik at klokken i spillet er den samme som den ekte klokken. Sun følger klokken normalt mens Moon følger klokken 12 timer fosinket siden spillet skal foregå mest på natten. Det blir også ganske tidlig mørkt i spillene, allerede tidlig på ettermidagen i Sun.

Problemet er at jeg ofte ikke setter meg skikkelig ned og spiller før utpå ettermidagen slik at i Sun som det er meningen skal foregå mest på dagen blir det da mest spilling mens det er mørkt i spillet og i Moon som det er meningen skal finne sted mest på natten vil det bli mest spilling når det er dag i spillet. Altså motsatt av det som er meningen i begge spillene.

Det er jo vanligvis morsomt at spill bruker den ekte klokken da det liksom gjør det litt mer “ekte” på en måte, men i dette tilfellet backfiret det litt. En smule irriterende synes jeg.
Hva synes du?

Bilder: Kotaku, min mobil og Google
#spill #gaming #3ds #pokemon #jrpg #pokemonsun #pokemonmoon #sun #moon #pikachu #nintendo

4 kommentarer
    1. Tjaaa… Det kan virke irriterende, men helenkonseptet med å sette tiden i Pokemon Moon hele 12 timer bak riktig tid, synes jeg virker kult ut, men også forvirrende med tanke på hvis man spiller på dagtid i virkelig liv så må det bety at det er mørkt i spillet. Og omvendt på kvelden, eller hva?
      Selv har jeg tenkt å kjøpe Pokemon Moon framfor Sun, fordi jeg synes flaggermus/måne pokemonen ser AWESOME ut! Og at det er morsomt at Nintendo prøver u “leke” med tiden.

    2. David: Som jeg skrev så er det jo ofte morsomt at spill bruker den ekte klokken.
      Det som er irriterende er at siden jeg nok blir å spille mest på ettermidagen vil tiden i begge spillene bli “feil”. Spiller jeg Sun blir det mørkt i spillet (det skal jo egentlig være lyst) og spiller jeg Moon blir det for det meste lyst i spillet (det skal jo egentlig være mørkt).

      Det virker litt som Nintendo ikke har tenkt på at mange spiller mer på ettermidagen. Hele tidssystemet er basert på at en spiller på formidagen.

    3. Santar: jeg lurer faktisk på om spillet går etter tiden på hva man har satt 3DS’en på? Hvis det er tilfelle, så må det vel bety at man kan endre tiden på 3DS’en for å spille Pokemon Moon på kun nattid? Hadde vært krevende, men morsom tanke som jeg lurer på om faktisk går ann…

    4. David: Ja det bruker nok 3ds’ens interne klokke. Om det går å “lure” spillet med å stille klokken er godt mulig, men blir ikke å gjøre det uansett jeg da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg