Ace Attorney: Spirit of Justice – Hva jeg synes

Da har jeg fått fullført Phoenix Wright Ace Attorney: Spirit of Justice på 3DS.
It was good, bedre enn Dual Destinies, men nok under resten av serien.
Flott visuelt, flott musikk, og for det meste gode historier.
Det var langt mer engasjerende enn Dual Destinies.


Apollo Justice

Dog skulle spillet nok heller ha hatt navnet Apollo Justice Ace Attorney Spirit of Justice da han hadde mest fokus i spillet.
Maya ble knapt brukt stakkar, det virket nesten som de hentet henne inn igjen mer for markedsføringen av spillet enn for at de faktisk ville bruke henne i spillet. En sak omhandlet henne og resten av tiden var hun så godt som ikke med.
Phoenix Wright selv ble også sidestilt ganske kraftig ettehvert som spillet skred fram og det ble veldig tydelig at dette er Apollos spill.


Phoenix Wright

Jeg synes egentlig de har gjort en litt dårlig jobb med å få inn nye hovedpersoner i denne serien.
Ikke det at jeg vil de skal skifte hvoedperson, cuz I don’t.
Med det mener jeg at når Phoenix Wright Wright som jo er seriens originale hovedperson er med så vil en jo helst spille som ham.

Når en så ender opp med å ikke gjøre det mesteparten av spillet blir det jo litt skuff liksom. Hadde spillet bare handlet om Apollo hadde det jo vært noe annet.
De skulle bare lansert Apollo Justice som en egen spin off serie satt til en annen by eller noe med bare nye karakterer.

Jeg synes også spillet føltes litt tregt, jeg satt litt igjen med at det nesten virket som spillet prøvde å hale ut spilletiden for å få det til å virke lengre enn det var. Lurer på om teksten dukket opp på skjermen i tregere tempo enn før.

Flashbacks brukes virkelig ofte i dette spillet også, noe som bremser fremdriften. I tilegg til sinnsykt mange og trege …………… sekvenser. Tror aldri jeg har sett så mange ………. i ett spill før 😛
Når jeg nå ser tilbake på spillet så tor jeg at det blir lenge til jeg spiller akkurat dette på nytt igjen, mye fordi det som sagt føltes tregt, siste case var også suuuuuperlang, noe som jo ikke egneltig gjør noe, men det hadde nok hjulpet litt med flyten i spillet om de kanskje hadde delt den i to.

Absolutt verdt en titt for dem som har lyst på et langt eventyrspill til 3DS
Har du spillt Ace Attorney: Spirit of Justice?

Tror dette er min favoritt melodi fra spillet:

Bilder: Google og Min 3DS
#spill #gaming #blog #3ds #sysing #inntrykk #aceattorney 3adventure #visualnovel #phoenixwright

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg