Ace Attorney: Spirit of Justice – Inntrykk

I det siste har det gått mye i Phoenix Wright: Ace Attorney Spirit of Justice på 3DS.
I’m enjoying it so far.
Det er morsomt med god dialog, suuuuuper pent visuelt med kjempeflotte animasjoner og detaljerte karakterer med mye sjarm. En del god musikk har det også selv om ikke alle melodiene var like minneverdige.

Spillet er et visual novel eventyrspill hvor en spiller som advokatene Phoenix Wright og Apollo Justice.
Spillet er delt i to områder. Vi har etterforskningsdelen vhor en utforsker omgivelser og snakker med forskjelige karakterer på leting etter clues.
Og rettsak delen vhor en må bevise sin klients uskyld med å bruke diverse bevis og avsløre mostandernes løgner.


Even Johnny Depp shows up 😛

Dog er det i likhet med Dual Destinies (det forrige spillet i serien) også lit simplet ned fra sine forgjengere, spesielt på etterforskingsdelen hvor en leter etter clues og snakker med folk. Det er litt forbedret fra Dual Destinies, men fremdeles føles det litt innskrenket. Jeg liker ikke at spillet sier ifra når en har utforsket ferdig et område. Det er noe en burde finne ut av selv synes jeg.

Noe av lokaliseringen av spillet kunne vært bedre. Som på bildet over her. Jeg mener, det utrykket passer ikke til karakteren her. Føles bare malplassert.


Aaagh, name, so, baad

Men verst er de forferdelige dårlige pun anvnene på så mange av karakterene. Jeg er glad i puns, men de fleste navnene i dette spillet føles aaaaltfor forced og ser ikke engang ut som navn. Temmelig dårlig jobb gjort av oversetterne her synes jeg. De tidligere spillebne hadde også en del pun navn, men de funket faktisk som navn og. Her ser det bare dumt og forced ut. Så det var litt skuff.

Historien har vært engasjerende så langt, syens de handled Mayas return greit so far.
Hun oppførte seg som Maya skal, så det virker heldigvis som utviklerne har klart å skrive for henne selv om seiens skaper Shu Takukmi ikke jobbet med dette spillet.

Dette synes jeg var et veldig morsomt påfunn.
Damen på bildet over en konen til en avdød prest. Hun prater noen ganger som mannen sin og har en masse bilder med forskjellige utrykk som hun holder over fjeset sitt. Just funny 😀

Jeg mener, bare se på navnene under, snakker om skralle pun navn:

Alt i alt virker spillet bra så langt, I think? Er på kapitel 3 så langt så er enda et stykke igjen.

Bilder: Min 3DS, Min mobil og NG
#spill #gaming #blog #3ds #visualnovel #adventure #puzzle #aceattorney #phoenixwright #spiritofjustice #capcom #mayafey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg