Ukens interessante spillutgivelser: Rogue Man’s Sky

Denne uken har vi et par spennende spill som står for døren.

Det etterlengtede No Man’s Sky kommer omsider ut denne uken til PS4 og PC.
Spillet er et sci fi eventyr survival spill hvor en sanker sammen resursser, crafter og oppgraderer ens romskip og romdrakt som så lar en reise til andre planeter lengre og lengre unna mens en prøver å nå senteret av galaksen.
Spillet byr på et virkelig gigantisk verden med billionvis med planeter.

En kan også lære seg alien språk etterhvert som lar en kommunisere med diverse andre romvesener en kan støte på som en blant annet kan trade med. Spillet vil få flere features ettervhert og basebygging og det å kunne eie svære romfrigatter er noe av det som snart kommer til spillet.

Er spent på dette her ja, ikke minst ser jeg fram til å bare få spille det og se hvordan moment to moment gameplayet fkatisk er for utvikler Hello Games har vært litt vage når det kommer til den komplette gameplay loopen til nå. 

Jeg er litt bekyrmet for at det kan bli litt dull og repetitivt ganske fort ettersom det virker som early word er at combat delen av spillet ikke er særlig god. Så om det stemmer får vi bare håpe at de andre delene av spillet er skikkelig gode.
Litt annoying at PC versjonen er utsatt til fredag da, men men.

Også denne uken kommer Brut@l til PS4. (komme til pc senere)
Spillet er en roguelike hvor all grafikken består av ascii tegn. Det vil si, spillet er i full 3d bare at det eenste av grafikk på alle figurer om omgivelser er ascii tegn. Litt vrient å forklare men en ser det på bildene.

Gameplayet er i sanntid og en utforsker tilfeldig genererte labyrintaktige brett mens en banker monstre, finner skatter og utstyr. Jeg er glad i roguelikes så dette her kan bli morsomt. Er litt bekymret for at den visuelle stilen kan bli litt ensformig etterhvert dog. Liksom bare så mye en kan gjøre med sort og hvit ascii.
Noen av disse du er spent på?

Trailere:

Bilder: Photoshop, Steam og Google
#spill #gaming #pc #ps4 #goruelike #scifi #openworld #nomanssky #rpg #roguelike #rpg #brutal #brut@l #indie

2 kommentarer
    1. Er selv forberedt på et langt fall fra hype-toppen i dette spillet. Jeg lar meg sjeldent hype av spill jeg venter på og jeg anstrenger meg med og unngå å lese om spill eller se trailere. Men nå sitter jeg altså på hypetoget til No Mans Sky på tur til toppen. Så får vi se hvordan det går.
      Tittelen din er forresten Rogue mans sky, intended?

    2. Dr Madnar Petrovich: Ja jeg blir sjeldent hypet på spill lenger, det er liksom ikke vits 😛 Når det er et par uker til release da kan jeg begynne å glede meg, for da er jo spillene snart her.
      Joda, tittelen skal være Rogue Man’s Sky
      Brut@al er jo en “Rogue”like 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg