Near Death – Inntrykk

Da har jeg fått spillt littegrann på Near Death.
Horror eventyrspillet som kom ut i går til PC.
Spillet er et førstepersons horror eventyrspill med noen survival elementer.

Året er 1982, flyet ditt har krasjet nær en forlatt base i det kaldeste arktis. Det er mørkt 24 timer i døgnet og iskaldt overalt.
En utforsker basen sett fra førstepersonsvinel og til å hjelpe seg har en en lommelykt som går på batterier og en bærbar varmovn som går på olje? (husker ikke helt eksakt).

Underveis kan en komme over hjelpsomme greier som tape, ledninger, batterier osv.
Disse kan ofte kombineres med andre gjenstander for å crafte hjelpsomme ting som f.eks et trekk til å dekke over ødelagte vinduer slik at kulden ikke kommer inn.

Det å holde på varmen er nemmelig et veldig stort fokus i spillet.
En bli konstant kaldere og etter en stund må en stoppe opp og sette ned varmovnen for å varme seg. Dette kan bare gjøres inne i tette rom slik at om en er ute og begynenr å bli kald så gjelder det å beinspringe til nærmeste skydd for å få varmet seg.
Dette aspektet likte jeg gasnke dårlig i spillet. En blir kald superfort og må derfor stoppe å varme seg altfor ofte. Og det er jo ikke uendelig av olje til varmovnen heller. Det blir bare et irritasjonsmoment.

Istedenfor å bidra til spenningen i spillet ødelegger det bare stemningen ved å konstant bryte opp det en holder på med.
Det går bare en 10 15 sekunder før en begynenr å bli kald og må varme seg.
Crafting elementet var også litt skuff. Det føles bare så tomt å bare finne massevis av crafting items som bare skal kombineres til standard items som de trekkene for å dekke vinduer.

Jeg hadde mye heller sett at spillet var mer som et eventyrspill uten survival elementene hvor en fant unike objekter som f.eks en en bøyd spiker, en nøkkel, et par hansker osv. som skal brukes til å komme seg videre ala pek og klikk eventyrspill.

Det føles litt som om alle crafting items en finner bare er en mer lettvint måte for utviklerne å liksom “lure” spilleren til å tro at spillet har mer puzzles enn det faktisk har, Det å kombinere et tøystykke med tape for å lage dekke for vinduer 20 ganger er ikke 20 forskjellige puzzles, det er bare ett repetert 20 ganger!

Jeg mistenkjer også at utvikelrne nok ikke er engelske da teksten i spillet var temmelig kronglet hva ordbruk og setningstrukter anngår. Det trakk også vekk fra stemningen.
Alt i alt var jeg ikke imponert så langt og er usikker på om jeg blir å spille noe ner Near Death.
Noe som er synd siden jeg har sansen for settingen i spillet.

Bilder: Min PC og Steam
#spill #gaming #blogg #inntrykk #pc #horror #survival #adventure #neardeath #indie #crafting

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg