Cheetos – Hva jeg synes

Jeg har hatt lyst til å prøve den amerikanske snacksen Cheetos helt siden jeg var liten, men det har jo aldri vært tilgjengelig her i Norge, ihvertfall som jeg har fått med meg.
Her om dagen fikk jeg høre at Gamezone hadde fått inn Cheetos i sin nettbutikk og jeg slengte da inn en bestilling.
Ca 50 kr for denne boksen på 120g var jo ikke akkurat billig, men var jo bare for å få smakt på det så det går jo ann 🙂

Hvordan var det? It was pretty darn good!
Det aller første som slår en når en spiser er at hmm det var kanskje litt smakløst?, men rett etter det så kommer smakene inn.
Det er salt, temmelig cheesy in a cheez doodlesy way og den har en liten smøraktig smak som også dukker opp etterhvert.
In other words, it’s tasty stuff! 😀

Det minnet meg faktisk om et av mine favorittsnakcs of all time som er Cheese Snap.
Et skikkelig cheesy og salt  ostesnacks som var tilgjengelig på 90 tallet og som utseendemessig lignet ganske mye på dagens Cheez Crunchers, men smaksmessig er de temmelig forskjellige.


Cheez Crunchers

Posen var rød og ca på samme størrelse som Cheez Crunchers med en cartoony mus som holdt en cheese snap i midten.
Dessverre forsvant Cheese Snap fra markedet og jeg har faktisk ikke klart å finne noen spor av det på nettet overhodet. Ingen bilder av posen eller noenting, kinda weird. Lurer på hvorfor den forsvant så sporløst?


Chester Cheetah – Maskoten til Cheetos and star of two SNES games 😀

Aaanyways.
Cheetos var gode de og hadde det vært tilgjengelig i butikkene her til lands hadde jeg kjøpt det igjen, men tror nok ikke jeg bestiller det igjen fra Gamezone med det første da det jo var ganske dyrt for temmelig lite.
Men absolutt verdt en smak! 🙂

Bilder: Min mobil og Google
#blog #synsing #inntryk #mat #snacks #cheetos #chestercheetah #cheesesnap

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg