Spillblog: 999 – Back at it again!

Som sagt så gjort, i går kastet jeg meg i gang med 999 på Nintendo DS igjen!
Spillet er et visual novel eventyrspill med stor fokus på story blandet med en del såkalte “#escape rooms” hvor en utforsker områder, leter etter gjenstander og løser puzzles ala pek og klikk eventyrspill.

En gruppe folk er strandet på et forlatt cruise skip midt på det åpne havet. De kjenner ikke hverandre og ander ikke hvordan eller hvorfor de er havnet på skipet. Hver av dem har en slags klokke med en bombe festet til armen som sprenges om de ikke følger mystiske regler som ropes ut over et høytaleranlegg rundtom på skipet.


En av Escape Room sekvensene hvor en undersøker områder etter ledetråder og gjenstander til å løse puzzles

Det er jo et hele tre år siden jeg spillte spillet sist så det tok litt tid før jeg begynte å komme meg inn i det igjen, men nå har jeg ihvertfall kommet sånn noenlunde inn i det igjen.


En kan undersøke og kombinere gjenstander en har plukket opp

Jeg fullførte spillet en gang i går og prøvde å ta nye valg for å låse opp mer av storyen, men takket være at jeg tok en god del notater sist gang jeg spillte gikk det relativt greit å komme seg igjennom spillet. Morsomt det å lete opp notatene mine igjen, ikke mange spill hvor en faktisk tar notater lenger 🙂

Dessverre klarte jeg ikke å låse opp noen ny del av storyen i går dog.
Mens jeg spillte slo det meg igjen hvor gripende og spennende historien i spillet er. Det er temmelig mye tekst i spillet og alt er skikkelig velskrevet, gripende greier! 🙂

Så var det bare hvordan jeg skal klare å få historien til å gå videre da, jeg får bare prøve meg på en ny gjennomspilling of se om jeg ikke klarer å få til noe 🙂
Spiller du på noe spennende for tiden?

Bilder: Min mobil
#spill #gaming #blog #adventure #puzzle #visualnovel #999 #zeroescape #ds #nintendods #chunsoft

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg