E3 nyheter fra Sony

Så var alle de store pressekonferansene på årets E3 over.
Ingen av dem var spesielt gode i år synes jeg, vi kan jo starte med Sony.

De startet med å vise frem et nytt God of War spill til PS4.
Spilelt heter God of War (yep, veldig fantasirik tittel) og finner sted i vikingentiden.
Kratos er nemmelig nå en viking of har derfor som seg hør og bør som viking gått til anskaffelse av et skikkelig skjegg. En sønn har han også fått og den sekvensen fra spillet som ble vist frem viste Kratos ute på jakt med sin sønn.
Spillet er ganske annerledes fra sine forgjengere siden det nå er et third person action adventure spill og ikke lenger character action.

Det var egentlig litt vrient å få særlig mye info om gameplayet i spillet utfira det vi har sett til nå fordi alt virket veeeldig scripted. Det var en boss encounter i filmen som fikk kampsystemet til å minne en del om Souls spillene, det er tregere enn før og med mindre vekt på akrobatikk og lange komboer og mer fokus på dodging og å time angrepene.
Kan jo bli morsomt dette her, likte looken på viking Kratos, så var det bare å håpe at hele spilet ikke blir sånn superrett frem scriptet deluxe ala the Order.

Så ble Days Gone kunngjort.
Et supergeneric looking third person actionspill nok en gang satt til en verden vhor zombiene har  tatt over.
Sn spiller som en motorsykkel ridende bounty hunter som selvfølgelig har mistet famlilien under tragiske omstendigheter.
Gjeeeeeeeeesp, dette så virkelig uninspirert ut. Det var ohverhodet ingenting spessielt med det.

Det eneste jeg muligens kunne tyde som noe særegent var at det var ganske mange zombier som jaktet på en. Nei dette var virkelig kejdelige greier.

The Last guardian fikk en utgivelsesdato, 25 oktober kommer dem omsider ut i butikkene.
Men må si det spillet ser virkelig ikke spessuelt pent ut rent visuelt. Det merkes at det har vært under utvikling i årevis. Det gjør jo selvfølgelig fint lite da grafik har lite å si da såklart, men det er bare noe med spillet som ikke har fenget meg så mye.

Bare konseptet med det store dyret som kompanjong får meg til å tenke at mesteparten av spilet blir puzzles av forskjellig grad hvor en må bruke omgivelsene i nærheten sammen med dyret fo rå komme videre. Ikke noe jeg er i humør til for tiden ihvertfall.

Resident Evil 7 ble så kunngjort (Januar 2017 pc, ps4, xbox one).
Det som skillte seg litt ut med denne kunngjøringen var at de samtidig slapp en demo på ps4 for alle med ps plus. Morsomt! (not the plus only part of course)

Resident Evil 7 bryter kraftig med serien og er nå et førstepersons horrorspill som minner mye om spill som amnesia hvor en går rundt og ser på saker i et falleferdige creepy hus. Det så ut som alle moderne brune dystre horror filmer (ala Texas Chainsaw massacre remaken) og minnet egentlig null om Resident Evil.
Det er bare så tydelig at acpcom chaser den suksessen P.T hadde her. De har sagt at hele spilelt ikke vil være likt demoen dog, hva nå enn det betyr.

Så var det en del VR stuff, men jeg er overhodet ikke interessert i VR så det hopper jeg glatt over.

Så var tiden kommet for Crash Bandicoot nyhetene. Det har jo lekket ut at Crash skulle komme til det neste Skylanders spillet som viste seg å stemme, men kunne det kanskje være et splitter nytt Crash spill på vei også?

Nei det var det ikke, det eneste Sony hadde å komme med bortsett fra Crash in Skylanders var at remasters av de tre første spillene nå var under utvikling. Slappe greier, jeg ser ikke for meg at disse remasterne blir remakes av spillene hvor det egentlig er snakk om tre nye spill. Dette blir nok enda en av disse billige lavbugsjetts rmaster samlingene.

Og Sony hadde ikke engang et eneste bilde eller artwork fra remaster samlingen å vise frem. Merkelig greier egentlig.

Gode gamle Hideo Kojima dukket opp med en film fra sitt neste spill, Death Stranding med Norman Reedus fra Walking Dead serien i hovedrollen. Filmklippet gav ingen mening og viste blant annet en naken Reedus på en strand med en masse død fisk. Hele greia minnet meg om en musikkvideo fra David Lynch. Det er nok årevis til spillet kommer så han har jo god tid på seg til å få noe ut av dette ihvertfall 😀 Blir spennende å se hva dette egentlig dreier seg om.

Et nytt Spider-Man spill ble så kunngjort til PS4.
Spillet er under utvikling av Insomniac (ratchet & Clank) og bygger ikke på noen film.
Vi fikk se en trailer hvor Spidey slengte, hoppet og spratt rundt omkring New York mens han banket fiender og gjorde mang akrobatiske moves. Men det var så å si umulig å få noe inntrykk av gameplayet av spillet så dette er jeg avventende til for nå.


Crash Bandicoot 2

Jeg synes hele sonys pressekonferanse var noe slurven og det føltes egentlig som det var noe de rushet sammen i siste liten.
Tidligere år har sony alltid vært superklare på når spill kommer ut, om de er helt eksklusive til ps4 eller om de også komemr til pc osv.


God of War – PS4

I år gav de ingen informasjon om slikt overhodet, det var helt tilfeldig om de gav noen utgivelsesdato eller mer info om et spill overhodet. God of War ble bare vist frem uten noe info overhodet, ikke engang et årstall ble gitt. Dette skaper jo bare forvirring og spekulasjon om spill er eksklusive eller ei og slikt. Virkelig merkelig at Sony var så slurven i år.
Nei det var en temmelig slapp konferanse synes jeg, hva synes du?

Bilder: Google
#spill #gaming #ps4 #sony #godofwar #kratos #action #adventure #daysgone #deathstranding #kojima #horror #residentevil #re7 #residentevil7 #spiderman #superhero #marvel #crashbandicoot #skylanders

4 kommentarer
    1. Tja, jeg synes konferansen deres var den by far beste i hele lineupen jeg da. Jeg digger at de ikke viste for mye, og jeg gleder meg til en del av spillene. Elsket introen til Death Stranding, og som noen andre jeg kjenner sa: Color me intrigued.
      Det er ikke mange spill jeg vet jeg skal ha, men jeg har nå i alle fall 3 nye på listen :p

    2. Izayoi: Hmm, skjønner ikke helt hva du tenker på med at de ikke viste for mye? De hadde vel ikke så mye mindre å vise frem enn Microsoft?
      Sony hadde mer interessante spill enn MS, men de var elendige på info om når spill skulle komme ut eller om de var esklusive eller ei. Så merkelig siden de har vært knallgode på det de siste årene.
      Microsoft var veldig tydelige på info i år noe jeg likte.

    3. Når jeg tenker viste fram for mye, så tenkte jeg mere på Nintendo sin eviglange kjedelige framvisning av Pokemon, ikke antall spill 🙂
      At de ikke kommer med info om når/ekslusivitet tar jeg ikke så tungt, det betyr som regel bare at de ikke vet/har bestemt enda 🙂

    4. Izayoi: Ahh sånn sett ja, ja enig der 🙂 alle de superlange framvisningene av Pokemon og Zelda ble durgelig kjedelige. Zelda så jo pretty awesome ut, men jeg trenger ikke se time på time fra spillet.
      Synes en pekepinn på utgivelsestidspunkt og ekslkusivitet er noe Sony burde vite når de har vurdert et spill som klart for å vises frem for publikum da, selvfølgelig er det ikker verdens undergang, men det var litt uvanlig slurvent av dem nå å plutselig stoppe med dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg