GameCenter CX 2 – Daily Challenge back on!

For lenge siden (faktisk ca hele 2 år) spillte jeg en del på det fan oversatte Nintendo DS spillet GameCenter CX 2.
Et spill basert på den japanske tvserien GameCenter CX hvor en morsom fyr ved navn Arion prøver å klare alt mulig av gamle spill.
Spillene basert på serien er en samling med fake old games som skal forestille alt fra game boy, nes, og super nintendo spill i alt mulig av sjangre. De er skikkelig vellagde og gjør en ypperlig jobb med å fremstå som spill fra sine respektive eraer.

Nytt i GameCenter CX 2 er at spillet har daily challenges. Hver dag har man en ny utfordring å prøve seg på. Det kan være alt fra få x antall poeng i et shoot’em up spill til kom til et spesielt brett osv. For hver daily challenge en klarer på rad får en så en bonus. Altså klarer du alle på en uke før du en mer bonuspoeng. Hva bonuspoengene ble brukt til husker jeg faktisk ikke 😛

Anyways, i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på en daily challenge igjen og dagens var å komme til lvl 50 i endless mode i det falske tetris spillet Triotos.  Så langt ser det ut som det skal gå greit 🙂
Og må si Triotos er virkelig et morsomt puzzle spill!


Shinya Arino fra GameCenter CX

Når jeg spiller slike fake old games som dette får det meg igjen til å tenke at hvor awesome hadde det ikke vært om Nintendo gav ut en ny NES konsoll hvor alle spillutviklere kunne lage old school aktige spill? Spillbudsjettene ville jo vært langt laver eogså. Hadde vært soooo awesoome!
Anyways, back to todays challenge! 😛

Bilder: Google og Min Mobil
#spill #gaming #blog #ds #nintendods #fantranslation #translation #japan #arino #gamecentercx #retrogamechallenge

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg