Enter the Gungeon – It’s such a great game!

Man, Enter the Gungeon sure is a great game!
Jeg har spillt på det helt siden det kom ut.
Det er bare så morsomt å spille, et skikkelig gameplay fokusert spill hvor alt handler om selve spillingen.


I love this weapon, sadly har jeg bare fått det to ganger so far, men det gjør ingen ting da, blir det bare mer spesielt når jeg finner det igjen 😉

Det er alltid spennende å ta en ny omgang og se hva morsomt som kan dukke opp i den tilfeldig genererte Gungeonen.
Det er så utrolig mange morsomme våpen å finne i spillet, det er så mange at selv om en har sett dem før så får den dem så sjelden at det er faktisk morsomt å finne igjen et gamlet et even 😀


Magical reload!

Alel våpnene er også veldig unike med egne animasjoner, lyder, ammunisjon og gimmicks. Det er bare så knallpolert hele spillet.
Det har så mange små flotte detaljer i alle kriker og kroker.

Som når en skyter mot et bord som har noe på seg så knuser og faller disse gjenstadene av på forskjellig måte avhengig av hva slags gjenstand det er. Crazy detailed!


Did I mention this game is funny 😀

Absolutt alt i spillet har også sin egen plass i spillets unviers, hvert eneste item, våpen, fiende, boss har lore tekst som beskriver gjenstanden det er snakk om og forkalrer litt om spilelts verden. Det er tydelig at uviklerne har brukt mye tid på å sette sammen dette universet.

Gameplayet i spillet er bare skikkelig bra, det “føles” bare bra å strafe rundt omkring fiender og plaffe dem ned.
Hit reactions og lydeffekter når en treffer fiender har mye å si for feelingen i spillet og, og den er god her.


Jeg simpelten elsker alle referansene i spillet, både på våpen, fiender og items, soo funny and soo awesome! 😀

Har også virkelig sansen for det visuelle designet, alle de forskjellige ammunisjons baserte fiendene har virkelig personligbhet.
Det minenr meg litt om de gamle arkadespillene ale Bubble Bobble med cutsey figurer av alle mulige slag. Den type persongalleri har liksom nesten dødd ut nå føles det som.

Etterhver som en spiller kommer en over mange forskjellige npc karakterer som kan reddes ut fra gungeonen. Disse gir så spillet nye features som butikker, quests osv.
Her i dag dukket en ny karakter jeg hadde reddet tidligere opp nede i gungeonen og gav meg en challgenge som var å skyte alle fiender i et rom uten å ta skade. Når jeg så klarte said challenge fikk jeg en item.

Skikkelig morsomt at enda mer fun stuff kan skje nede i gungeonen, gjør jo bare spillet enda mer variert og at det igjen blir enda morsommere å ta en ny omgang fordi enda mer kan skje!

Enter the Gungeon er bare et knallspill og har fått seg en solid plass på min liste over beste roguelike spill.
Det kommer absolutt på min game of the year liste for 2016, ingen tvil om det!


Room before combat


Room after combat 😀

Har du spillt Enter the Gungeon?

Bilder: Min PC
#spill #gaming #blog #synsing #inntrykk #pc #indie #roguelike #2d #action #shootemup #enterthegungeon #gungeon

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg