Salt and Sanctuary – Tales from the Soul


If you play a souls like game there’s bound to be a dragon in there somewhere

Det har gått i Salt & Sanctuary på spillfronten den siste tiden.
Jeg må innrømme at hva jeg synes om spillet har vaklet litt frem og tilbake gjennom uken.
Førsteinntrykket var veldig bra, men etterhvert begynte et par “problemområder” å gjøre seg meldende.
Jeg synes spillet sliter litt med å gjøre forskjelige områder unike.

En del av bakgrunnene er tememlig like, spessielt når en ær innendørs. Her er det aller meste en form av brun bakgrunn og gjør det virkelig vrient å klare å huske hvor alle de forskjellige områdene befinner seg. Det går liksom i ett. Det er liksom litt tyngre å starte opp spillet igjen når en ikke husker hvor en har vært og hvor en ikke har vært.

Synes også spillet er litt for glad i grafiske filtere. Det er utrllige bloom og andre effektfiltre over grafikken til enhver tid. Det gjør det litt vanskelig å rett og slett se alt klart. Det visuelle uttrykket i spillet drukner rett og slett litt i alle filterne, det blir litt som om en ser igjennom et grumsete vindu hele tiden mens en spiller.
Nå sier jeg ikke at de tikke skulle vært noen filtre der, for spillets visuellle stil er jo lagt opp for å benytte seg av dem, men de kunne kanskje ikke gått helt overboard?

Men tross mine klagepunkter så liker jeg fortsatt spillet. Det er morsomt å utforske områder, banke nye fiender. Finne nye merkelig items, våpen og utstyr. Levle opp ens karakter og fundere litt på hvilken vei en skal levle. Store sverd eller små kniver? Pisk eller pistol?

Jeg brukte lenge et svært tohånds sverd. Det gjorde virkelig mye skade, men var så tungt at jeg ikke kunne bruke skjold samtidig. Noe jeg trodde skulle bety mere enn det faktisk gjorde. Det har gått veldig greit så langt og det er bare så digg når fiender dør etter bare ett eller to slag.

Etter en god stunds spilling fant jeg omsider et nytt sverd dog, en katana (ikke uvant for Souls spillere :D).
Det gjorde midnre damage, men var laaangt lettere slik at jeg nå kunne bruke et skjold samtidig og i tilegg litt kraftigere rustning.
Så jeg tenkte at allright vi prøver dette en stund nå. Først var det ganske befriende å kunne både slå kjempefort og bruke skjold samtidig og så kjapp som jeg var 😛

Men på en ny boss byttet jeg tilbake til tohånds sverdet en gang baer for å liksom sjekke hvordan det funket i forhold og bossen gikk ned suuuuuperenkelt i forhold så nå er jeg tilbake til tohånds.
Can’t argue with results 😀

Hva har du spillt på i helgen?

Bilder: Min PS4
#spill #gaming #blog #action #idnie #2d #adventure #platform #saltandsanctuary #souls #skastudios

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg