Ukens interessante spillutgivelser – Last weeks news today!

Denne uken er det tilbake til rolige tider når det kommer til nye interessante spillutgivelser.
Jeg mener, jeg var jo litt interessert i det nye Hitman som jo komme rut denne uken på pc, ps4 og Xbox One. Men det spillet har vist seg å være så online fokusert at min interesse har dalt ganske så kraftig. Jeg mener, en kan ikke engang se og utføre bonus objectives i oppdrag om en ikker er koblet opp mot spillets server. Where’s the logic in that?!

Aaanyways, det er kanskje ikke noen interesante spill som kommer ut denne uken, men det var faktisk et par som kom ut i forrige uke som jeg ikke hadde med på forrige ukes artikkel.

First up har vi Stardew Valley på pc (steam og gog), et farming spill kraftig inspirert av spill som HArvest Moon og Animal Crossing. Hvor en skal drive sin egen gård samt bli kjent med innbyggere. Spillet byr på masse å holde på med som fisking, matlaging, slåssing mot monstre, gruvedrift og mere til.

Visuelt sett er det kraftig inspirert av SNES Harvest Moon bare med et mer western comic book look over ting som karakter portretter.
Jeg har såvidt testet det og det virker jo å ha potensiale so far. Liker den fargesterke visuelle stilen over det.
Det eneste som trakk litt ned for min del var at spillet ikke er lagt opp særlig godt til å spille med en kontrller. En må nemmelig styre en muspeker rundt med den analoge stikken.

Nå har jeg jo ingen ting mot å bruke mus i spill, men er bare at et slik konsollaktig Harvest Moon aktig spill føles liksom som det skal spiles med stikke.

Spillet har slått virkelig an hos pc spillere, enkelte mener tilogmed det er bedre enn seriene det tar inspirasjon fra.
Så det er nok verdt en titt for den som har lyst på noe ala Harvest Moon på PC.

Så har vi Momodora: Reverie Under the Moonlight også på på PC (Steam)
Et Metroidvania inspirert platform actionspill med en flott pixelbasert artstil.
Jeg har ikke spillt dette, men synes det virker spennende. Det ser ut til å være polished og ha en god feel over gameplayet med kvikke gode animasjoner i kampsystemet. Dette skal jeg give a look ja!

Noen av disse du kunne tenke deg å prøve?

Trailere:

Bilder: Photoshop og Steam
#spill #gaming #blog #action #platform #2d #rpg #farming #harvestmoon #stardewvalley #indie #crafting #fishing #platform #Momodora

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg