I gots me an Arcade fighting stick

Jeg har lenge vært litt nysgjerrig på disse fighting stickene som så mange av slåssespill spillere sverger til.
Jeg har ikke det store forholdet til å spille på arkademaskiner da det var veldig lite av dem hvor jeg vokste opp.
Det lille jeg fikk spillt var litt Street Fighter 2 og cadillacs and dinosaurs samt en sjelden gang vi dro på ferie hvor det dukket opp noen arkademaskiner her og der.


Den klassiske Hadouken, ned, ned på skrå mot høyre, høyre + punch!

Selv har jeg alltid synes at det føltes bedre å spille med pads som snes eller ps2/3 kontrollere.
Stikkene og knappene på arkademaskinene føltes bare store og tungvinte synes jeg.
Men jeg har altså vært nysgjerrig på å prøve en slik stikke siden såpass mange elsker dem.


cadillacs and dinosaurs, en av de beste beat’em ups ever!

Det som har stoppet meg har vært prisen, en må jo ut med mellom 1500 og 2000 kr for en fighting stick!!
Men nå i det siste har den japanske produsenten av slike stikker HORI, begynt å lansere såkalte fighting sticks mini, som er mindre og mye billigere varianter av slike stikker.

Og tro det eller ei så dukket det opp en slik på cdon som funket på både ps3 og ps4 (og pc) til ca 450 kr og da slo jeg til!
HORI Fighting Stick Mini 4 heter den to be exact.
Den kom i går og det første som slo meg var at den ikke var så veldig stor nei 😛
Men da jeg holdt i den slo det meg også at den faktisk ikke var så liten som første øyekast skulle tilsi, den føltes også høvelig solid og den hadde god vekt.

Etter å ha prøvd den må jeg si det var ganske så uvant ja. Jeg er langt fra like komfortabel på den sitkken som jeg er på en vanlig g mepad. Det føles som det kreves mye mer innsats for å utføre knep på stikken siden den jo er såpass mye større enn en pad. En må liksom ta i mer for å gjøre stuff. Her må en bruke hele hånden for å skyte en hadouken med Ryu og ikke bare venstre tommelen 😀

Samtidig føltes den også ganske god å bruke, det er noe med de klikkene fra stikken og lyden av når en trykker på knappene som bare er så digg 😀
Jeg er ikke like god på stikken som jeg er på pad, men jeg skal gi det litt mer tid. Øvelse gjør mester? 😉
Har du spillt med en fighting stick?

Bilder: Min mobil og Google
#spill #gaming #pc #ps4 #ps3 #controller #stick #arcadestick #fightingstick #fighting #streetfighter #ryu

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg