Dark Souls 2 – Singing in the snow

Det turer og får fortsatt på Dark Souls 2.

Etter jeg hadde gjort meg ferdig med DLC område nr 2 har ferden nå gått til DLC område 3, Frozen Eleum Loyce.
Et snødekt land hvor snøstormen hagler og sikten er relativt dårlig.

Veldig pent visuelt uttrykk på dette spillet med sitt flotte snødekte miljø, ganske så ulikt de fleste andre områder i Souls spillene, vel kanskje bortsett fra The Painted World i Dark Souls 1 som jo også var snødekt.

JEg traff så på den lille pusekatten her, Aava, The Kings pet

We’ve become the best of friends

En stund var jeg litt redd for at dette skulle bli en ny Fume Knight real hard boss, men fikk beseiret den etter en del forsøk, phew!

En merker godt at From Software ser ut til å ha bestemt seg for å gjøre DLC områdene vanskeligere enn hele spillet da det en faktisk må være på hugget når en beveger seg rundt her, de fleste fiender kan drepe en med noen få treffer. Kan bli litt annoying når en dør og så må bruke lang tid på å komme segil tilbake å plukke opp souls siden en må ta det med ro, men that’s Souls games for ya 😛

Jeg kom over en kiste, og hva gjør en når en kommer over en kiste? Jo en legger seg oppi og lukker lokket, duh, of course! 😛

Og hva skjer så? Jo kisten aker nedover bakken av seg selv, yep, makes sense to me! 😀


I can’t see shit!

Jeg befinner meg nå i The Frigid Outskirts, et område hjerjet i en kraftig snøstorm hvor sikten er så godt som null. Det løyner opp i noen sekunder slik at en får sjangsen til å se seg litt rundt om og prøve å få en slags oversikt før den kaster seg igang igjen.


Aaaargh, I hate you forever respawning ghost horse!

På en måte gir det området en flott skikkelig snøstorm stemning, men det gjør det også litt frustrerende å finne ut av hvor en skal i området siden det er veldig svært og en ser så lite.
Det er også svære mystiske hester som dukker opp i snøstormen som virkelig kan bli et problem. En hest går greit å beseire, men når spillet hiver flere stykker mot en på en gang føles det noe urettferdig. Spesielt siden de respawsner.

For meg ble løsningen å bare løpe igjennom området til bossen. Som var en ny pusekatt, bare at når den nesten er beseiret så kommer det selvfølgelig en til en.
Liker det ikke når en må hanskes med flere bosser samtidig, det føles ikke helt som Souls spillene egentlig er designet for det. Blir egentlig bare frustrerende. En gjør mer damage mot disse pusekattene enn den forrige bossen så det går nok etterhvert det og.
Wish me luck! 😀

Bilder: Min PC og Google
#spill #gaming #blog #pc #souls #rpg #action #from #darksouls #darksouls2

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg