Dark Souls fullført – Hva jeg synes

Da var Dark souls fullført.
Was it good? Hmm, tjo, tja, det var vel ganske good. Ikke amazing, men ganske bra.
Synes fremdeles spillet til tider er urettferdig vanskelig mot spilleren, f.eks når fiender kan angripe spilleren gjennom vegger. Det er bare slapt spilldesign.


There used to be a big dragon here, not anymore 😛

Det virker egentlig som fokl generelt bare har akseptert slike ting i Dark souls fordi det er så “kult å klare spillet siden det jo er så vanskelig”.
Det er bare dårlig spilldesign, et spill burde ikke være vanskelig pga slik ting synes jeg.
Klart det er jo litt vrient til tider av mer skikkelig årsaker også da, men etter jeg fikk tak i Black Knight sverdet så gikk det ganske så lett resten av spillet faktisk.


The Crystal Caves er en av de mer spesielle områdene i spillet, flott unik stil

Sist boss var pretty awesome, dog ganske enkel, men det var helt greit det da jeg var klar for at spillet skulle være over by that part.
Spillets største styrker ligger i kampsystemet som faktisk er temmelig bra og presist. Den store variasjonen av utstyr som gjør det spennende å teste ut nye sverd, skjold, rustninger og alt mulig annet en kommer over og den store variasjonen i omgivelsene.


Traff på datteren til Mr. Round, fant aldri ut av hva som hendte med ham, han sa han dro nedover og datteren fulgte etter, men så dem aldri igjen.

Som jeg har sagt før føles det virkelig som jeg har vært ute på et langt eventyr. Visuelt sett er mange av karakterene og skapningene veldig flotte og en del av omgivelsene likeså, men det er også en god del områder som bare ser helt okey ut og noe generiske.

Jeg vil si at generelt var spillet litt vanskeligere enn sin forgjenger Demon’s Souls.
Ihvertfall frem til jeg fant det våpnet som fikk meg ovenpå, deretter ble det like enkelt eller kanskje tilogmed litt enklere enn Demon’s Souls.
Vil jeg anbefale spillet? Tja, jo om du vil ha en vanskelig actionrpg som krever at du er oppmerksom og på tå hev store deler av tiden så ja.

Så var spørsmålet om jeg kommer til å fortsette på Dark Souls 2 nå eller ikke, det er jo enda en stund til Dark Souls 3 kommer i april så 😛

Har du spillt Dark Souls?

Bilder: Min mobil
#spill #gaming #blog #ps3 #pc #360 #darksouls #souls #rpg #action #from

2 kommentarer
    1. Jeg begynte med Dark Souls og var på den tiden enig med mye av det du skriver. Men etter å ha spilt de andre Souls spillene og fjorårets fantastiske Bloodborne er jeg overbevist om at vi ikke snakker om lat spilldesign men nøye gjennomtenkt masochistisk design. Souls serien er aldri urettferdig, du må bare forvente det du minst forventer første gangen du går gjennom dem

    2. AndyLonn: Don’t agree, det er deler av designet som det virker som FROM bare har fortsatt med bare fordi folk er så sykt opptatt av at spillet skal være så vasnkelig som mulig at de aksepterer alt som en utfordring enten det er dårlig design eller ikke. Jeg har spillt ut både Demon’s Souls, Dark Souls og Bloodborne.
      Det er fremdeles gode spill da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg