Steredenn – Inntrykk

Jeg testet litt Steredenn i går.
Et nytt indiespill som nettop kom ut på pc.
Spillet er en roguelike shoot’em up hvor en i kjent shmup stil styrer et lite romskip rundt på forskjellige brett mens en unngår og skyter diverse fiender i forskjellige størrelser. Brettene er tilfeldig genererte, det er også hvilke powerups en får slik at det bliri kke det samme hver gang en spiller.

Visuelt var spillet ganske flott med en chunky stilfull pixelert stil. Musikken var kasnkje litt vel rocka for min smak, men kunne vært verre. Lydeffektene var også helt ok. Ikke så helt verst feel i spillet, det å sprenge fiender føles litt bra, god liten screenshake effekt når de sprenges.

Det som trakk spillet ned en del for meg er at det var mye mer bullet hell enn jeg trodde.
Bullet hell er en subgenre i shmup sjangeren hvor mye av fokuset er på å unngår enmorme mengder kuler fra fiender på skjermen.
Spessielt på bossene var bullet hell veldig overbrukt, virker som det er gimmicken til så åsi alle bossene i spillet. Ble bare irriterende
Jeg liker mer shmups hvor fokuset er mer på å unngå og beseire fiender enn å manøvrere seg mellom en labyrint av farlige kuler.

Så vil ikke si dette var fult så bra som jeg hadde håpet. Synd det med så mye bullet hell i spillet, for ellers virker det veldig vellaget og polert.
Har ikke gitt det helt opp enda da, men skal jeg anbefale et roguelike spill fra denne uken blir det TowerClimb uten tvil. That game is sooo good! 🙂
Steredenn er ute på steam nå til ca 70kr.

Noe du kunne tenke deg å prøve?

Trailer:

Bilder: Steam
#spill #gaming #blog #2d #indie #shmup #roguelike #Steredenn #steam

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg