Dropsy – Inntrykk

Jeg har nå fått spillt litt på Dropsy, pek og klikk eventyrspillet som kom ut til PC i forrige uke.
En spiller som den runde noe skumle klovnen Dorpsy hvor sirkus på mystisk vis gikk opp i flammer. Dropsy bor nå i ruinene av sirkuset og alt han vil er å spre glede til de rundt seg by giving ghrem hugs.

Jeg var litt spent på dette spillet, men det falt bare ikke helt i smak.
Visuelt sett er det flott med en fargerik stil, flotte store detaljerte og velanimerte karakterer.
Musikken var ikke spesielt god og ble egentlig bare irriterende etter en liten stund.
Spillet har en spesiell creepy stemning over seg som jo kan være både et + og et +. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om akkurat det.
Det føles litt deppressivt egentlig.

Spillets største problem er at det har en gimmick.
Det er nemmelig ikke noe tekst i spillet overhodet. Og det er ikke stemmeskuespill heller slik at alt som kommuniseres i spillet er via karakterers animasjoner eller tegn i snakkebobler som på bildet over her.
Dette fungerte ikke særlig bra syenes jeg.

Jeg følte meg distansert fra det hele som spiller, som om en står langt unna noen som snakker og ikke får med seg mer enn 10%.
Som om det er mye som finner sted i spillet, men en kommer bare ikke innpå det. Som å prøve å tyde en film med lyden skrud av, bare med mindre uttryksfulle skuespillere.

Det er godt mulig dette er hensikten fra spillutviklerne. Kanskje Dropsy rett og slet ikke skjønner hva folk snakker om og kanskje han ikke kan lese? Men resultatet blir ihvertfall at jeg ikke føler meg særlig engasjert av hva som skjer i spillet.
Spillets verden er også veldiog åpen og det er mange steder å gå helt fra spillets start noe som også gjør det tungvint å løse puzzles siden en jo har hele spillets verden som elementer i puzzlene til ehver tid.

Det er synd at Dropsy ikke fungerte bedre, for som sagt spillet er flott visuelt og det virker polert.
Det er mulig om hele konseptet kunne fungert litt bedre hadde spillet vært litt muntrere, den spesielle litt ukomfortable stemningen gjør liksom spillets verden litt mindre interessant å utforske.

Jeg skal ikke si at jeg har gitt opp spillet helt, det er jo alltids en sjangse for at det faller mer i smak, men dette er ihvertfall det jeg sitter igjen med av inntrykk nå.
Har du spillt Dropsy?

Trailer:

Bilder: Spillets hjemmeside
#spill #gaming #dropsy #pc #adventure #2d #indie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg