Metal Gear Solid V – Diary from a sneaking mission

Jeg tok et morsomt oppdrag på Metal Gear Solid V i dag.
Det som gjorde det litt spesielt var at en ikke fikk lov til å ta med seg noe utstyr overhodet, alt måtte finnes ute i miljøet.
Så har hadde en ingen silenced tranqulizer pistol å skyte fiender på lang avstand med. Her måtte en bruke det en fant.
Oppdraget fant sted i Afganistan midt på natten hvor jeg skulle innfiltrere en fiendebase og ødelegge deres kommunikasjons system.

Ikke hadde jeg noen bil heller så her gjalt det å bare løpe i vei med apostlenes hester.
Mens jeg løp i retning fiendebasen hørte jeg plutselig en bil komme, jeg slengte meg i bakken og heldigvis så den meg ikke. Puhh!

Etter litt kom jeg over en liten utpost med to vakter.
Hmm, et par to skarve vakter skal jeg vel klare å håndtere selv uten noen våpen, I’m Big Boss, I laugh at two puny guards!.

Jeg snek meg stille innpå dem, men så snudde en av dem seg brått og oppdaget meg såklart 😛
De fikk inn noen skudd på meg, men jeg klarte å knøvle det til at jeg fikk slått dem begge to i bakken.
Jeg tok våpnet fra den ene, det var en automatrifle av noe slag, uten silencer. Så bare å gi opp å bruke denne midt i fiendebasen.
Men at least I have a wepon now, I feel so safe!

Etter litt mer løping i retning basen fant jeg noen sprekker i en fjellvegg ved som jeg klatret opp for å få en litt bedre oversikt.
Rett før jeg skulle til å klatre dog ble jeg plutselig anngrepet av noen villhunder. Jeg kom meg heldigvis helskinent fra hundene og klatret opp fjellveggen.

Det var en medium stor base, med ganske så mange vakter, målet mitt var å ødelegge tre radarer og en radiostasjon.
Men hvordan skulle det gå til uten noen eksplosiver?
Aha! En vakt med en rakettkaster dukket opp. Jeg slo ham ut og voila, rakettkaster 😀

Men en rakettkaster bråker jo ganske mye da, ville helst ha hatt tak i noe annet, noe litt mer stille.

Etter litt mer sniking fant jeg noen håndgranater, hmm, ikke så veldig stille de heller, men de kan jo ihvertfall kastes slik at jeg kan holde meg litt unna der de sprenges. Vaktene vil jo trekkes mot eksplosjonen.


Yo know what? I think they’re actually trying to kill me!

Men all min lille planlegging gikk såklart i vasken da en vakt så meg og alarmen gikk.


Siste radaren sprenges i tusen biter!

Jeg la på sprang mot radionen og slengte inn en granat der, løp forbi de tre radarne og slengte ivei granater mens kulene fløyr rundt meg.
Natten begynte også å gå mot slutten nå, solen begynte å titte frem og mørket som hjalp meg å holde meg skjult forsvant fortere og fortere.

Da alle målene var tilintetgjorte  la jeg på sprang ut fra basen og heldigvis gav vaktene opp jakten temmelig fort og oppdraget var i boks!
Synes det var virkelig morsomt å måtte bruke det jeg fant rundt omkring.
Det blir liksom et lite eventyr i seg selv å se hva en finner og gjøre det beste ut av det.


Phew!

Spillets verden er så dynamisk at en vet aldri helt hva som kommer til å skje, det er så utrolig mange måter å løse situasjoner som oppstår på. Alt jeg har beskrevet her er ikke ting som skjer hver gang en spiller oppdraget, alt er uscriptet, alle situasjonene jeg beskriver er unike for akkurat den gangen jeg spillte og din gjennomspilling av dette oppdraget kan vare totalt forskjellig fra min. It’s really awesome!

Tror jeg kommer til å prøve å prøve å klare meg uten noe utstyr flere ganger, sånn bare for morro skyld.
Fun stuff! 🙂

Har du spillt Metal Gear Solid V? If not why not? 🙂

Bilder: Min PC
#spill #gaming #blog #mgsv #mgs #metalgearsolid #metalgarsolidv #mgs5 #bigboss #snake #kojima #konami #action #stealth #openworld

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg